donderdag 12 januari 2012

Review: Catrice Re-Touch Light-Reflecting Concealer



Eind vorig jaar had ik besloten nieuwe concealer te willen! Meestal als ik iets nieuws wil proberen koop ik meerdere van zulke producten van verschillende prijsklassen. Leuk om voor mijn blog te testen! Vorige week zondag zagen jullie al mijn nieuwe MAC concealer, waarover ik erg tevreden ben. Maar ik kocht er ook nog één van mijn favoriete budgetmerk, Catrice. Ik koos voor de Re-Touch Light-Reflecting Concealer.



De verpakking is een lange, shiny draaipen. Ziet er goed uit, maar wordt bij mij al snel een vingervlekkenfestijn. De Re-Touch Concealer is in drie tinten verkijgbaar, 01 Ivory, 02 Light Beige en 03 Rosy Beige. Niet gigantisch veel keuze! Ik koos 02 Light Beige, deze komt best goed overeen met mijn huidskleur.

Catrice: "De ultieme romige, lichte concealer voor stralende ogen en een frisse uitstraling: lichtreflecterende pigmenten en een medium dekking gecombineerd met hydraterende ingrediënten verbergen donkere kringen onder de ogen en camoufleren andere kleine oneffenheden in een mum van tijd. De zachte textuur voelt prettig aan op de gevoelige huid rond je ogen. Verkrijgbaar in drie kleuren in een premium zilver draaipen."





Aan één kant zit een kwastje, aan de andere kant een stukje waaraan je kan draaien. Hierdoor komt er concealer uit het kwastje en kun je het gelijk opbrengen. Voor een product als concealer vind ik dit een erg fijn systeem. Geen extra kwastjes nodig en geen vieze vingers, top! Op de tweede foto had ik 'em al wat vaker gebruikt, zoals er aan te zien is.



Links gewoon één veegje met het kwastje en rechts uitgeblend. De substantie is zacht en romig, niet te hard en niet te vloeibaar. De dekking zou medium zijn, dus full coverage hoef je niet te verwachten. Ik kocht deze met name om mijn wallen mee te verdoezelen, daarop dan ook de demonstratie:


Zonder make-up. Met wallen..


En met de Re-touch Light-Reflecting Concealer op.

Ik ben erg tevreden hoor! Mijn wallen zijn niet helemaal verdwenen, maar een stuk minder opvallend. Met de concealer erover is mijn hele oogopslag frisser en zie ik er wakkerder uit. Ook blijft 'ie goed op zijn plek zitten gedurende de dag. Ik zelf poeder mijn gezichtsmake-up liever niet af, dat is gelukkig met deze concealer geen probleem.

Er is geen negatief punt wat ik kan bedenken over de kwaliteit van de Catrice Re-Touch Light-Reflecting Concealer. Die is gewoon goed! Het kan wel een nadeel zijn dat er maar drie tinten verkrijgbaar zijn. Daar moet je dan net geluk mee hebben! De Re-Touch Light-Reflecting Concealer kost €3,99. Prima prijsje voor een fijne concealer.

Liefs,
Maud