maandag 2 januari 2012

Review: Catrice Hidden World - Eye Souffles



De Catrice Hidden World collectie bevat drie Eye Souffles. Typisch zo'n product wat mij nieuwsgierig maakt. Vooral naar de substantie! Ik vind zulke producten altijd grappig aanvoelen. Al ben ik vaak ook benieuwd (en huiverig) of het een beetje blijft zitten. Dat is altijd afwachten. De drie kleuren zijn zacht en draagbaar, helemaal in stijl van de collectie.




Wood You Follow Me?, Yes I Wood, Rosy & Cosy

De Eye Souffles zitten in mooie glazen potjes met een glanzende draai-dop. Ik vind glazen potjes en flesjes altijd mooier dan plastic. Het geeft gewoon een luxer gevoel. De nadelen van gewicht en breekbaarheid had ik nog nooit ervaren. Tot nu. Yes I Wood 'like to meet your floor' zal 'ie hebben gedacht, waardoor een stukje van de bodem afbrak. Gelukkig bleef de schade beperkt!







Van het pigment was ik helemaal onder de indruk, wow! Wood You Follow Me is een warme, donkerbuine kleur. Deze heeft wel wat glans, maar niet zoveel shimmer en glitter als de andere twee. Yes I Wood is lichtgoud met heel wat shimmer en een heftige glans erover, mooi! Rosy & Cosy is een oudroze kleur met gouden shimmer, deze vind ik echt prachtig.

De substantie is echt souffle-achtig, niet te creamy of te hard. Wel zacht en haast fluffy. Heerlijk spul! Maar ook hierbij vraag ik me af of het niet heel erg gaat creasen. Ik maakte gelijk een look om erachter te komen!





De look werd vrij simpel. Yes I Wood gebruikte ik in de binnenste ooghoeken en heel lichtjes als highlighter. Rosy & Cosy op de buitenste helft van mijn oogleden. Wood You Follow Me helemaal bij de buitenste ooghoeken en een klein stukje de crease in.
De look maken ging vrij makkelijk. De Eye Souffles laten zich best goed blenden en opbouwen. Ik heb er trouwens wel een primer onder gedaan (UDPP) maar geen oogschaduw meer over. Dus, hoe goed bleef 'ie daarmee zitten?



Het blijft erg goed zitten, zeker voor een product als een Eye Souffle. Ik had de look de late ochtend gemaakt, deze foto is 's avonds rond tien uur genomen. Het is wel een klein beetje ge-smudged bij mijn binnenste ooghoeken, maar nauwelijks in de lijntjes gaan ophopen. Helemaal goed dus!


Ik ben erg tevreden over de Eye Souffles. Het pigment is goed, ze brengen prettig aan en blijven verrassend goed zitten. De Catrice Hidden World collectie zal in januari en februari verkrijgbaar zijn bij Kruidvat. De Eye Souffles kosten €3,49 per stuk.

Liefs,
Maud

De producten in dit artikel zijn naar mij opgestuurd door een merk, bedrijf of PR-bureau om te reviewen. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening over de producten.