dinsdag 3 januari 2012

Review: Catrice Hidden World - Blush Mousse



Blushes zie je meestal in poedervorm. Degene die dat niet zijn, zoals deze Blush Mousse, vind ik meestal erg interessant. Ik ben immers gek op blush! Helaas heeft mijn huid regelmatig een uitgedroogd dagje, op zulke dagen draag ik liever geen poeder-producten op mijn huid, dat accentueert het alleen maar. Dan komen al die blushes met aparte substanties heel goed uit!



De Blush Mousse van de Catrice Hidden World collectie zit een glazen potje. Op de roze, plactic draai-dop zitten wat sierseltjes in de stijl van de collectie. Een praktisch potje vind ik, niets mis mee. Er is maar één kleur verkrijgbaar, deze heeft voor zo ver ik kan ontdekken geen naam.





Als ik aan 'mousse' denk, dan denk ik gelijk aan chocolademousse. Dat is het enige waarmee ik de substantie kan vergelijken. En om eerlijk te zijn is dit het eerste 'mousse' make-up product wat ook echt op mousse lijkt. Het voelt luchtig aan, is niet te zacht en vloeibaar, maar ook zeker niet te hard. Leuk spul! Wel is het goedje maar zes maanden na het openen houdbaar.



De kleur vond ik in het potje (en niet uitgewreven) apart uitzien. Gelukkig ziet het er uitgewreven een stuk subtieler en draagbaar uit. Wel heel erg licht en niet super gepigmenteerd. Ik kreeg gisteren van een lezeres te horen dat op haar getinte huid deze blush amper zichtbaar is, dat is wel een nadeel!


Zonder blush..


..en met de Blush Mousse op.


Op mijn huid is de blush wel goed zichtbaar. Ik vind het resultaat heel natuurlijk. Een simpel lichtroze blosje. Mijn huid is op het moment droger dan droog, vreselijk! Deze blush zal dat in elk geval niet accentueren, dat is voor mij erg fijn. Hij blijft goed op zijn plek zitten gedurende de dag. Ook niet onbelangrijk natuurlijk.

De Blush Mousse van de Hidden World collectie kost €3,79. De collectie is vanaf deze maand verkrijgbaar bij Kruidvat.

Liefs,
Maud

De producten in dit artikel zijn naar mij opgestuurd door een merk, bedrijf of PR-bureau om te reviewen. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening over de producten.