zondag 15 januari 2012

Nail Art: Teddy Bears



Ik had zin in een gezellige, winterse nail-art! Na wat rondkijken op internet kwam ik teddyberen nail-arts tegen. Het zag er vrij makkelijk uit, maar ook heel schattig! Knuffelen met mijn reuze teddybeer laat me op een nostalgische manier aan de winter denken. Ik heb gelijk twee lieve teddyberen hoofdjes op mijn nagels gemaakt.



Als basiskleur voor onder de beertjes gebruikte ik Barefoot & Topless van Essie. Voor de beren hoofdjes Absolutely Chinchilly en Beavis and Mudhead van Catrice. Voor de ogen van de beertjes Ahoy van Essence en Eternal van P2. En nog twee dottingtools.



Als eerst maakte ik twee driekwart rondjes op het uiteinde van mijn nagels, dit is best goed te doen met het gewone kwastje van de nagellak. Hetzelfde geldt voor de snoetjes van beertjes. Vooral wat brede kwastjes (zoals die van Catrice) zijn er fijn voor. De oortjes heb ik wel met een dotting tool gemaakt.



De ogen en het neusje deed ik ook met een dotting tool, wat heel makkelijk en snel gaat. Erna zette ik ook in de oortjes nog een klein stipje, voor een beetje 'diepte'. Mocht je geen dotting-tool hebben dan kun je de achterkant van een steeknaaldje of van een smal spijkertje gebruiken. Ook saté-prikkers kunnen ervoor door.





Zelf vind ik het een erg geslaagde nail-art! Het was dan ook helemaal geen lastig priegelwerk en heel snel klaar. En nu kan ik voorlopig even genieten van de gezellige teddybeertjes op mijn nagels! Ik word echt vrolijk als ik ernaar kijk.

Liefs,
Maud