donderdag 5 januari 2012

Make-up Challenge - Day #8 Red



Rood is een lastige oogschaduw kleur. Ik ben vast niet de enige die daar zo over denkt. Als je het te erg laat overheersen heb je een grote kans een wat 'zieke' look te creëren, of huil-oogjes. Ik heb dan ook veel meer gebruikt dan alleen rood om dat te voorkomen. Het werd een opvallende en warme look.





Ik vind de look heel feestelijk geworden. De rode kleur oogt een beetje donkerroze. Het was ook geen vuurrood, de kleur die ik heb gebruikt heet Cherry Red, vandaar. Wel jammer dat 'ie op de foto's minder rood uitziet. Eigenlijk had ik deze look super gevonden met de kerst, proberen te onthouden voor volgend jaar!





Ik gebruikte vier losse oogschaduws. Drie Gosh Effect Powders, in de kleuren Satin, Glamour en Plummy. En één Barry M Dazzle Dust in de kleur Cherry Red. Ik vind het altijd leuk om een complete look met losse poeders te maken. Ik gebruik ze eigenlijk te weinig, de resultaten zijn vaak ook zo mooi.

Waag jij je wel eens aan rode oogschadow? En losse poeders?

Liefs,
Maud