zondag 8 januari 2012

MAC Prep+Prime Skin Enhancer & Pro Longwear concealer



Een tijdje terug had ik besloten eens wat fijnere concealers te gaan zoeken. Mijn wallen kunnen het wel gebruiken! Zeker in het najaar, dan worden ze extra grauw. Na wat rondsnuffelen wist ik zeker dat ik het liefst bij een MAC counter zoiets aanschaf. Ik weet dat de meningen erover verschillen, maar ik word graag geholpen door de visagisten van MAC. Ze kunnen goed helpen met het kiezen van een product wat past bij jouw huidtype en huidskleur. Misschien één nadeel? Ze verkopen mij altijd nog iets extra's waarvoor ik eigenlijk niet kwam. De Prep+Prime Fortified Skin Enhancer in dit geval!



Beide producten kwamen uiteraard in de welbekende zwarte doosjes. De concealer zit in een klein glazen flesje, de Prep+Prime in een tube. Beide producten zien er niet heel bijzonder uit, maar stralen voor mij toch een beetje luxe uit. Al komt het doordat er MAC opstaat.



De Pro Longwear Concealer is 'gewoon' een vloeibare concealer die is gemaakt om lang op zijn plek te blijven.


De Prep+Prime Fortified Skin Enhancer is een vloeibare primer. Ik heb deze in de kleur Recharge (een beetje oranje). Het is de bedoeling dat deze mijn tint opwarmt. Mijn huid heeft grotendeels al een warme (gele) ondertoon, maar mijn wallen zijn 's ochtends grauw en donker. Soms een beetje blauw-roze, op een lelijke grauwe manier dan. Alles behalve een warme ondertoon dus. En daarvoor zou deze dus ideaal zijn!



Zowel knijp-tubes als pomp-flesjes vind ik prettig voor zulk soort producten. Prettiger dan potjes of lipgloss-achtige flesjes in elk geval. Mijn voorkeur gaat vaak naar producten die fijn rechtop kunnen staan, dus het concealer pomp-flesje vind ik echt ideaal. Uit beide krijg je makkelijk de gewenste hoeveelheid product.


Prep+Prime Fortified Skin Enhancer (Recharge) en Pro Longwear concealer in NW20.


Zonder make-up.


Links de Prep+Prime Fortified Skin Enhancer aangebracht, rechts niets.


Onder beide ogen de Pro Longwear Concealer aangebracht.

Helemaal bovenaan zien jullie mijn wallen 's ochtends vroeg, zonder iets erop. Dat ziet er niet zo fris en fruitig uit! Op de tweede foto heb ik links (onder mijn rechter oog) de Prep+Prime Fortified Skin Enhancer opgedaan. Dat product is op zich zelf geen gezicht, zo'n oranje waas onder mijn oog. Op de derde foto heb ik onder beide ogen de Pro Longwear Concealer gedaan. Het is duidelijk dat het resultaat met de Skin Enhancer net iets warmer oogt. Rechts zie ik ook nog wel een beetje een donkere wal doorschemeren, links alleen nog wat puffyness (wat gelukkig in de loop van de ochtend wegtrekt).

De combinatie van de twee blijft goed zitten. Net als de concealer op zich trouwens! Dat is een heel groot pluspunt. Verder brengen ze makkelijk en snel aan. Soms doe ik dat mijn vingers, soms met een kwastje, soms met mijn Beautyblender, werkt allemaal! Ik ben heel tevreden over beide producten, ik zou ze zo opnieuw kopen, ondanks de wat gepeperde prijzen. De Prep+Prime Skin Enhancer kost €27,50 en de Pro Longwear Concealer €16,50. Beide niet goedkoop, maar voor mij een super fijne combi!

Heb jij een favoriete concealer? Welke?

Liefs,
Maud