maandag 30 januari 2012

A Lush Dreamteam!



Een paar maanden geleden was ik echt een lucky bastard en won ik een Lush pakket! Hierin zaten een aantal heerlijke producten, waaronder deze twee. Dreamwash en Dream Cream. Een shower smoothie en een bodylotion, die Lush aanraadt om in combinatie te gebruiken.



Van beide kreeg ik een potje van 100 gram. Van die typische, zwarte Lush potjes met een draai-deksel. En wat is er nou zo dreamy aan deze twee producten? Volgens Lush zijn ze allebei ideaal voor een probleemhuid. Het kan allerlei aandoeningen verminderen of zelfs laten verdwijnen. Dat klinkt heel goed! 'Helaas' heb ik zelf geen probleemhuid om ze beide echt goed op te kunnen testen.





Lush zegt: "Dreamwash is geweldig voor een probleemhuid. Alles wat kalmerend werkt, is hierin verwerkt. Kalaminepoeder en de oliën van tea tree, rozen, lavendel en kamille."
Dreamwash bevat heel veel ingrediënten die goed zijn voor de huid. Ik ruik er met name de lavendel en kamille heel goed in. De geur is behoorlijk fris. En voor wie de geur van lavendel aanspreekt vast ook erg kalmerend. Zelf heb ik minder met lavendel geur (en frisse geuren in het algemeen).

Als ik me ermee heb gedoucht is mijn huid vrij zacht en soepel. Fijn! Ik had een trekkerig gevoel verwacht. Van de geur kan ik helaas niet genieten, gelukkig blijft die dan ook geen uren op mijn huid hangen. Als je 'em gewoon direct uit het potje gebruikt is Dreamwash niet zo zuinig in gebruik. Maar als je telkens een beetje in een douchepuff gebruikt valt dat mee en heb je toch genoeg om je lichaam mee te wassen.





Lush zegt: "We maken Dream Cream voor mensen met een probleemhuid (en voor mensen die willen voorkomen dat ze huidproblemen krijgen.) Als basis gebruiken we havermelk, bekend om de helende werking op een probleemhuid. Om diezelfde reden gebruiken we rozenwater. En eigenlijk zijn de andere de ingrediënten is ook gekozen om de helende, verzachtende werking die ze hebben op je huid. Verwacht niet een bloemig luchtje. Mensen kopen het om de werking, niet om de heerlijke geur."

Dream Cream ruikt inderdaad niet bepaald lekker, maar Lush geeft zelf ook al aan dat het niet om de geur gaat, maar om de werking. Mijn huid wordt er inderdaad ontzettend zacht en glad van. En deze heb ik zelfs nog op een probleemgebied kunnen testen! Ik had een paar werken geleden een van mijn mondhoeken kapot, een beetje ontstoken. Na een paar dagen een minuscuul beetje Dream Cream erop was het weg! En ook ben ik erachter dat ik deze best op de droge plekken op mijn gezicht kan gebruiken. Het laat schilfertjes binnen no-time verdwijnen.


Boven Dream Cream, onder Dreamwash.

Zelf heb ik niet de echte werking goed kunnen testen. Mijn moeder liep echter wel al jaren met een vervelend huidsprobleem rond. Kleine, rode bultjes, met name op haar armen en borst. Geen één voorgeschreven middeltje hielp. Ik heb haar een tijdje beide geleend met de opdracht ze regelmatig te gebruiken. En guess what? Al na een erg korte tijd gaf ze aan dat de bultjes al minder waren geworden. Helaas, helemaal verdwijnen met deze combinatie lijken ze niet te gaan doen. Maar een vermindering vindt mijn moeder in elk geval al erg fijn!

Ik vind het haast jammer dat ik zelf de geweldige werking nergens echt goed op kan testen. Al ben ik door mijn eigen droge plekjes en kapotte mondhoek wel al overtuigd dat het super spul is! En ook mijn moeder was aangenaam verrast dat het haar huid wat heeft geholpen. Zelf heb ik twee potjes van 100 gram, volgens mij een soort testers, want in dit formaat zijn ze niet te koop. Dream Cream zit normaal in een pot van 240 gram en kost €18,95. Dream Wash zit in een pot van 250 gram en kost €14,95. Niet goedkoop, maar geen slechte prijzen als dit jouw skin-rescue kan zijn!

Liefs,
Maud