zondag 22 januari 2012

DIY: Nail Art Tools maken



Nail-art vind ik heel lang, heel erg leuk. Dankzij het ontdekken en aanschaffen van wat handige tools is er een wereld voor me opengegaan! Ik kon er ineens zoveel meer mee, wat het nog zoveel leuker maakte voor mij. Nu maak ik vaak nail-arts en deel ik ze ook graag op mijn blog. Maar toch vind ik het dan soms jammer als ik veel tools heb gebruikt, die hier niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn.

Als je vaker online shopt en niet vies bent van Ebay, raad ik dat toch eerder aan. Het is spotgoedkoop en je vindt er echt alles wat je je maar kan bedenken op nail-art gebied.
Maar, ik weet dat veel mensen niet zo vertrouwd met Ebay zijn en dat er ook zat meiden zijn die niet van hun ouders online mogen bestellen. Dan wordt het lastig! Want fijne en vooral goedkope nail-art tools vind je hier zelden in winkels. Dat wordt lang zoeken en de hoofdprijs betalen.. of je maakt ze gewoon zelf!




Er zijn heel veel verschillende, handige tools wat betreft nail-art. De bekendste en meest bruikbare zijn denk ik nail-art kwastjes en dotting tools. Smalle kwastjes om secuur mee te werken en plastic/metalen pennetjes om stippen mee te zetten.



Deze geweldige en ontzettend makkelijke DIY voor dotting tools kwam ik tegen op Beautyill. Je hebt alleen een potlood met een gummetje erop en een kopspeld met een bolletje op het uiteinde nodig.





En wat doe je dan? Je prikt die kopspeld in het gummetje en je bent klaar! Hoeveel makkelijker kan het?! En deze doen het net zo goed als the real thing!  Je hebt een lange steel om goed te kunnen vasthouden en het bolletje op de speld stipt gewoon goed.

Deze speldjes zijn ook in verschillende formaten te krijgen, fijn! Als je er zelf geen hebt kom je er vast wel wat verschillende tegen als je de naaidoos van je moeder/oma/tante afspeurt.



Dan nail-art kwastjes! Ook reuze handig! Hiervoor heb je eigenlijk alleen de dop en het kwastje nodig van een nagellak die op is, of opgedroogd, of die je gewoon niet gebruikt. Zelf plukte ik er twee uit lakjes die ik nooit draag en niet fijn vind. Eerst even goed schoonmaken en dan een scherpe schaar zoeken!



Als het kwastje goed schoon is kun je het makkelijk met je vingers uit elkaar trekken. Maak een stukje wat jou nog 'dik' genoeg lijkt voor een nail-art kwastje en knip de rest onderaan bij het steeltje af. Beter iets te weinig eraf dan te veel, je kunt het kwastje altijd nog dunner knippen.

Erna knipte ik nog schuin wat haartje van het uiteinde af, zodat het puntje smaller zou zijn. Bij het volgende kwastje heb ik dit niet gedaan, dat is degene met de turquoise dop.



En zo zagen de kwastjes eruit na de schaar! Van beide staan de haartjes wat gek uit elkaar, maar dat plakt zo weer bij elkaar als er nagellak op zit (zie de foto hieronder). Net zoals bij echte nail-art kwasten moet je ze wel weer goed schoonmaken voordat je ze weer opnieuw gebruikt. En hoe goed doen die het..?



Ik heb even alle zelfgemaakt tools op een papiertje getest. En eigenlijk werken ze allemaal fijn! Ik zei het al eerder, de potlood+speld dotting tools zijn ideaal. Het kwastje waarvan ik het topje had afgeknipt (links) maakt wat dunnere lijnen, maar degene waarbij ik het niet deed maakt eigenlijk wel wat mooiere, strakke lijnen.

Je kunt hartstikke fijne en bruikbare nail-art tools dus heel makkelijk zelf maken, met spulletjes die de meeste van jullie vast al in huis hebben. Ik hoop dat sommige meiden hier iets aan hebben gehad. Je hoeft geen echte nail-art kwastjes of dotting tools te hebben om mooie nail-arts te kunnen maken!

Liefs,
Maud