zondag 1 januari 2012

De jaarwisseling: Terugblikken en vooruitkijken


Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben gehad en een gelukkig en gezond jaar tegemoet gaan. Want zo'n nieuwjaar laat je toch altijd weer een beetje bij alles stilstaan. Ik doe niet meer aan algemene goede voornemens. Zoiets werkt bij mij nooit. De voornemens zijn altijd hetzelfde (een paar kilo afvallen, gezonder eten enz.) en het doel wordt nooit bereikt. Zinloos. Toch is er iets waardoor zo'n nieuw kalenderjaar mij aan het denken zet. Natuurlijk heb ik wel dromen en wensen over hoe het komende jaar gaat verlopen.


Op de allereerste plaats staat dat ik hoop geen dierbaren te verliezen. Dat iedereen waarvan ik houd maar fijn gezond en gelukkig blijft in 2012. De afgelopen paar jaar keert die wens steeds terug. 2011 heeft hem laten uitkomen, iedereen die mij dierbaar is is veilig gebleven.
Helaas ben ik er bang voor in 2012. Met name omdat mijn lieve hond al 15 jaar is, wat extreem oud is voor zijn ras (Drentse Patrijshond) en formaat. Toch hoop ik natuurlijk hem ook nog op een vrolijke manier zijn 16e zien te halen. Wie weet, het is een erg sterk beestje!


Als ik ergens over (dag)droom de laatste paar jaar, dan is het wel over reizen. Voor 2011 had ik die wens ook. En die kwam uit hoor! In het voorjaar ging ik met mijn moeder nog eens op een rustig tempo New York bekijken. En in de zomer hebben we een prachtige reis door Midden-Amerika gemaakt.
Ik hoop in 2012 weer een mooi deel van de wereld te mogen ontdekken. Gave plekken bezoeken waar ik nog niet eerder ben geweest. En eerlijk? Hoe verder weg, hoe beter!


2011 is het eerste kalenderjaar waarin mijn blog al die tijd heeft bestaan. Klinkt dat logisch? Betere woorden ervoor kan ik even niet vinden. Maar ik heb in het afgelopen jaar ontzettend veel plezier beleefd aan mijn blog. Ik hoop gedurende 2012 mijn blog-ritme wat te optimaliseren. Que?! Dan bedoel ik keihard eraan werken en goed inplannen. Het lijkt me leuk om voor eind 2012 standaard elke dag twee artikelen te plaatsen. Persoonlijk vind ik dat best een uitdaging! Maar die ga ik graag aan. Ook wil ik nog wat meer variatie, wat meer persoonlijke artikelen en wat meer interactie met jullie. Als jullie hiervoor nog goede ideeën hebben, laat het me vooral weten!

2011 was niet slecht voor me, maar stiekem hoop ik dat 2012 nog net iets leuker wordt! Ik heb er in elk geval zin in. Om met jullie het nieuwe jaar te vieren komt straks gelijk een mooie winactie online!

Heb jij goede voornemens? Of dromen en wensen voor het nieuwe jaar?

Liefs,
Maud