vrijdag 27 januari 2012

The Body Shop Chocomania



Ik ben de laatste tijd steeds meer van verzorgingsproducten gaan houden. Dat is misschien ook wel een beetje te merken op mijn blog. Dit artikel gaat over de eerste limited edition verzorgingproducten waar ik heel erg naar uit keek! Net zoals ik kan uitkijken naar mooie, nieuwe make-up nagellak. The Body Shop Chocomania lijn! Ik weet dat ik gek ben op chocolade, dus ik was wel heel nieuwsgierig naar deze producten.





Als eerst de body butters! Het pareltje van de collectie. Deze is speciaal voor de droge huid, waar ik zelf heel blij mee ben. Als je het potje opendraait komt er gelijk een heerlijke chocolade geur uit. En ik was gelijk verkocht, ik kocht een full-size van 200ml (€15) en een mini van 50ml (voor maar €1! Bij een besteding vanaf €20).





De structuur is vrij hard. Al denk ik dat 'ie na een tijdje op de badkamer wel iets zachter zal zijn. Maar ook zo is de body butter goed smeerbaar. Ik vond 'em ook vrij snel intrekken, vooral in vergelijking met de anderen body butters van The Body Shop die ik heb. Wel fijn eigenlijk! De geur blijft goed hangen, als ik me er 's ochtends mee insmeer ruik ik 's avonds nog heel subtiel de chocolade. Ik gebruik 'em nog niet heel lang, maar tot nu toe ben ik ook erg tevreden hoe zacht deze mijn huid maakt, super!





De body scrub van de Chocomania lijn. Zo op de foto ziet dat er niet heel aantrekkelijk uit.. Maar als je deze in echt zo ziet denk je niet meer aan poep, door de geur lijkt het dan meer op chocolademousse (yum!) De body scrub zit in een potje van 200ml en kost €15.





De scrub-deeltjes zijn suikerriet. De srub is voor de rest vrij droog, geen lotion of gel-achtig goedje erin. Op mijn droge bovenarmen en scheenbenen kan ik niet flink hard scrubben, daarvoor is deze echt te hard en grof. Maar iets zachter ermee te werk gaan vind ik geen probleem.





En als laatst de shower cream! Ik ben gek op de shower creams van The Body Shop, dus deze moest ik wel proberen. De geur van chocolade is hierin het sterkst aanwezig (als je zo aan het product ruikt dan). En ik vind het heerlijk! Al kan ik me ook voorstellen dat deze voor sommige mensen iets té sterk ruikt. Zelf is dit ook een product waar ik wel echt zin in moet hebben. Niets om 's ochtends even mee wakker te worden, perfect voor 's avonds lekker lang mee te douchen. De shower cream zit in fles van 250ml en kost €6.



De kleur is een beetje karamel-parelmoer, wel apart. De shower cream is hartstikke vloeibaar, maar toch wat dikker en romiger dan douchegels. Hierdoor is deze ook fijner voor de droge huid en dat merk ik zelf heel goed. Mijn huid is heel zacht als ik me hiermee heb gewassen. De geur blijft helaas niet zo lang hangen.

Ik ben helemaal gek op al deze producten! Wat zijn ze ontzettend heerlijk. Je moet wel van chocolade (en de geur ervan!) houden om deze lijn te kunnen waarderen. De Chocomania lijn vanaf eind deze maand te koop (in het filiaal in Heerlen in elk geval al verkrijgbaar).

Heb jij al iets van de Chocomania lijn? Of hoop je nog iets ervan van jouw valentijn te krijgen?

Liefs,
Maud