vrijdag 16 december 2011

Review: Too Faced Blush & Bronzer Duo



Twee weken geleden kocht ik het Too Faced Beautiful Dreamer make-up setje. Te zien in deze shoplog. Too Faced vind ik een prachtig merk, maar door de prijskaartjes koop ik er niet heel vaak iets van. Het Beautiful Dreamer setje was de perfecte manier om die stash in één keer flink uit te breiden! Het is een super leuk make-up tasje gevuld met prachtige Too Faced producten. Waaronder ook deze duo blush en bronzer. Zeker een product waar ik enorm nieuwsgierig naar was en vandaag ga laten zien!



Het doosje, in feite een simpel maar stevig zwart, platic doosje. De sticker maakt het verschil. Wat vind ik zulke plaatjes toch mooi! Een roze parkly achtergrond met een blauwe zwaan aan een rozen-luchtballon. Hoe sprookjesachtig wil je het hebben? Ik houd ervan!



Eigenlijk is het ook alleen maar fijn dat de verpakkingen voor de rest 'simpel' is. Net groot genoeg voor blush- en poederkwasten (Essence Blush kwast en MAC 150). Er zit een grote spiegel in en de deksel kan helemaal plat liggen. Ideaal, ik haat van de 'wiebel-gevallen', als je snapt wat ik bedoel.





De bronzer die erin zit heet Sun Bunny en de blush heet Who's Your Poppy? Leuke namen! Maar ik kan eigenlijk nergens een naam van dit duo ontdekken. Van beide kleuren zit er 3,8 gram in, in totaal 7,6 gram.
En dan de swatches!



Het pigment is goed! De blush valt haast in het niet doordat de bronzer heel erg goed gepigmenteerd is. Who's Your Poppy is een lief, licht peachy roze kleurtje met gouden shimmer. Zulke kleuren blush vind ik altijd mooi, deze is zeker geen uitzondering!
Sun Bunny vind ik haast akelig goed afgeven voor een bronzer. De kleur ziet er een beetje oranje-bruin uit, niet bepaald een look waar ik fan van ben. Voor mij niets om over mijn hele gezicht te dragen dus.


Met Who's Your Poppy op.


En met Sun Bunny erbij.

Who's Your Poppy vind ik een mooie en erg draagbare blush. Hij is niet super gepigmenteerd, waardoor hij snel en makkelijk op te doen is. Na één veegje is het effect nog maar heel subtiel. Bij Sun Bunny is dat niet het geval. Ik wou heel lichtjes onder de blush wat opbrengen, maar het was al snel wat veel. En ik vind 'em toch wat te oranje-bruin uitzien. Op een Jersey Shore-like manier. Erna had ik 'em nog subtiel over mijn hele gezicht willen aanbrengen, geen succes. Ik denk wel dat 'ie nog best op mijn wangen zal staan als ik een stuk bruiner ben.

Ik vind het vooral door de mooie blush een fijne duo! En het mooie doosje telt ook wel mee. Wat deze of iets soortgelijks los zou kosten kan ik nergens vinden. Volgens mij is deze ook niet los verkrijgbaar. Het Beautiful Dreamer make-up setje kost €44 (ik had wel korting gelukkig), heel wat, maar er zit ook heel wat in!

Liefs,
Maud