maandag 19 december 2011

Review: Skin79 Super Beblish Balm - VIP Gold



BB Cream is inmiddels een bekend begrip in beauty-land. Zelf trok het mij niet zo toen ik er voor het eerst iets over las. Blemish Balm uit Azië. Niet echt foundation, niet echt tinted-moisturizer. Het leek me niets voor mij. Een tijdje terug zat ik toch eens rond te kijken. Alleen al de flesjes van Skin79 BB Creams vond ik fantastisch uitzien. Dus ja, mede dankzij een mooie verpakking was ik toch bereid om het een kans te geven.



Skin79 heeft een groot assortiment aan BB Creams. Het liefst had ik gewoon degene in de knalroze fles gekocht. Maar helaas was dit niet de variant die bij mijn huid zou passen. De meeste waren voor een vette of gecombineerde huid. De VIP Gold variant was de enige die ik vond die echt voor een droge (en rijpere) huid is gemaakt.


Het flesje is niet eens heel bijzonder. Maar ik vind het er toch erg mooi, leuk en luxe uitzien. In het echt nog mooier dan op de foto's die ik ervan had hezien (en heb gemaakt).



Een ingrediëntenlijst kan ik nergens ontdekken. Op de achterkant staat nog een verhaaltje over de drie functie's die deze BB Cream heeft. Hij zou een whitening effect hebben, anti-aging/rimpels zijn en zorgen voor een soepelere en stralende huid. Klinkt heel goed allemaal! Hij beschermt ook nog eens tegen de zon en UV-straling met factor 25.





De BB Cream komt makkelijk uit het pompje, fijn systeem. De substantie is zacht en creamy. Ik vind het meer weg hebben van foundation dan van crème.
En dan op mijn gezicht!


Een heel kaal koppie..


En met de BB Cream op.

Mijn huid is de laatste tijd in vrij goede conditie. Maar rode plekjes en littekens rondom mijn neus heb ik altijd. De Super Beblesh Balm brengt snel en makkelijk aan. Het glijdt zelfs mooi over mijn droge velletje heen. Het voelt zacht en licht aan op mijn huid.

Voor de rest zie ik het whitening effect ook een beetje. Dit wilt niet zeggen dat je er veel bleker van gaat worden, maar dat het een gele ondertoon weghaalt. En een gele ondertoon heb ik zeker, met de BB cream wordt dat een stuk minder.





Mijn wallen voor en na. Ze worden niet helemaal verdoezelt, maar dat had ik ook niet ervan verwacht. De grauwe kleur wordt wel een stuk minder, waardoor mijn oogopslag er toch gelijk een stuk frisser uitziet.



En dan nog voor en na rondom mijn neus en mond. Rondom mijn neus heb ik een extreem droge huid, hier zitten altijd rode plekjes en schilfertjes. Op mijn kin heb ik opvallende poriën en ook wat rode pukkeltjes en plekjes. De BB cream bedekt rode oneffenheden heel erg goed. Wel zie je close-up op mijn droge huid goed dat er iets op zit, met name zo rond mijn neus, gelukkig valt het niet zo heel erg op.

Ik ben echt heel tevreden over de Skin79 Super Beblish Balm. Super fijn spul! Het brengt heel makkelijk en snel aan. Zowel met een buffer kwast als met mijn vingers vind ik het resultaat goed uitzien. Daarvoor hoef je helemaal geen moeite te doen. Ik gebruik 'em dan ook heel vaak 's ochtends vroeg doordeweeks, in de namiddag zit het dan nog steeds mooi erop. En nog een pluspunt is dat ermee in slaap vallen geen ramp is. Het is immers verzorgend voor je huid. Toppie!

Ik ben deze Skin79 VIP Gold BB Cream op een paar Europese webshops tegengekomen, prijzen tussen de €18 en €28. Dat vond ik zelf te duur. Ik kwam 'em op Ebay tegen voor $14,60 (ongeveer €11,80 - zonder verzendkosten!) bij deze verkoper, uit Zuid Korea. Dat vond ik een fijner prijskaartje en ik had 'em al na anderhalve week thuis!

Heb jij al ervaringen met BB Cream? Wat vind je ervan?

Liefs,
Maud