dinsdag 20 december 2011

Review: Lush BIG Shampoo



Het is jullie niet ontgaan dat ik de afgelopen tijd steeds meer van Lush ben gaan houden. Haast elk product wat ik ervan probeer wordt al snel een favoriet. Toen ik op Beautylab de BIG shampoo langs zag komen wist ik gelijk dat ik 'em moest hebben. Ik ben op een eeuwige zoektocht naar producten die wat volume in mijn haar krijgen. Een shampoo is dat nog nooit gelukt..



BIG zit in een typisch zwart Lush potje met een draaideksel. Niet de meest praktische verpakking voor een shampoo. Maar ik geloof graag dat de substantie niet goed door een kleine opening zou gaan. Het is een groot potje van 330 gram. Op zich is dat meer dan de meeste shampoo's, maar ook dat gewicht komt doordat er zeezout in zit.

Lush: "Big is een zeezoutshampoo die lijkt op een rijstepudding. Het werkt voor lang en kort haar, voor donker en licht, voor stijl of krullend. Het geeft je haren de geur van sinaasappelbloesem en vanille. Neem een klein beetje en masseer over je hoofdhuid. Het schuimt niet erg hard, maar maak je daar geen zorgen over. Spoel uit, laten drogen, je haren zijn zachter dan je ooit voor mogelijk hield. Het zeezout zorgt voor meer volume."



En of er zeezout in zit, als eerst op de ingrediëntenlijst! Wel gevolgd door SLS, wat voor sommige mensen een groot bezwaar is in haarproducten. Zelf maakt me dit echter weinig uit.





De substantie is wat slimy en zit vol zeezout. De echte kleur komt trouwens meer overeen met de tweede foto. De geur van dit goedje vind ik heerlijk, een stuk aantrekkelijker dan de rijstepap-look. Het is moeilijk te beschrijven, maar de ingrediëntenlijst helpt er wel bij. Ik ruik heel sterk de geur de zee (zeezout, zeewater en zeewier), maar ook citrus, kokos en vanille. Een lekkere zachte, zoete geur.

Ik was heel benieuwd hoe mijn haar hiermee wassen zou zijn. Het leek me wel apart met zo'n apart goedje uit een potje, en dat zout in mijn haar. Eigenlijk is het vanaf dat ik het op mijn haar heb hetzelfde als elke shampoo. Het schuimt erg goed, het zout voel je na een tijdje inmasseren nauwelijks nog. Na het uitspoelen is mijn haar niet echt glad en soepel. Het voelt een beetje stro-achtig, wat mijn haar wel vaker doet trouwens. Ik kan het dan ook niet laten steeds een klein beetje conditioner of masker onder in de puntjes te doen.


Links voor het wassen met BIG, rechts erna.

En dan het effect. Voor mijn haar vind ik het verschil huge! Links zie je mijn haar doen wat het altijd doet, slap langs mijn gezicht afhangen. De rechtse foto is direct na het droog föhnen, geen andere producten erin gebruikt. Dat vind ik écht heel knap van een shampoo! Het zit voller, ziet en voelt zachter.



Na de eerste keer mijn haar ermee te wassen kon ik niet geloven dat al haar van mij was! Waren dat dezelfde sneue sliertjes die ik mijn leven lang al heb? Blijkbaar wel! Dat zonder enige moeite of styling, gewoon voller, mooier en zelfs schoner (dan na de meeste shampoo's). De heerlijke geur blijft ik nog ruim twee dagen heel goed ruiken, ook een groot pluspunt.

Ik ben helemaal gek op deze shampoo! Echt, wat een fantastisch product! Ik ben zelden enthousiast over een shampoo, maar deze is een extreme uitzondering. Ik ben benieuwd hoe lang mijn potje meegaat, want ik weet wat me te doen staat als 'ie bijna op is: direct een back-up halen! Ik kan en wil niet meer zonder, mijn haar ook niet. Het volume blijft (zelfs met alleen wat haarlak) de hele dag perfect zitten. De volgende ochtend hangt mijn haar weer wat zielig erbij, als ik het dan even in model föhn is het er weer! Yay!

Lush BIG. Voordat deze in mijn leven kwam vond ik prijzige shampoo's onzin. Net als alle beloftes van shampoo's, nooit maakte ze iets waar in mijn haar. Nu ben ik om. Zolang Lush de shampoo BIG blijft verkopen, blijf ik 'em kopen. Hij kost €16,95, voor een potje van 330 gram. Dat is natuurlijk veel geld voor een shampoo. Maar als je hopeloos opzoek bent naar een product wat op een makkelijke manier je haar meer volume geeft, dan is BIG een geweldige uitkomst. Ik vind 'em het geld helemaal waard en ga deze zeker opnieuw kopen als mijn potje bijna op is.

Liefs,
Maud