woensdag 28 december 2011

Review: Lienstyle Clip-in Extensions



Voor wie zijn eigen haar niet echt 'genoeg' vindt, zijn extensions een fijne uitkomst! Ik heb zelf niet bepaald een mooie, volle, lange bos haar. Het is vrij dun, slap en het allerergste? Het lijkt gestopt met groeien! Ik krijg wel fijn uitgroei hoor, maar qua lengte lijkt het al twee jaar stil te staan. Vreemd, maar vooral vervelend als je graag mooi lang haar zou willen hebben! Ik mocht voor Lienstyle.be clip-in extensions testen en reviewen. Zelf was ik wel heel benieuwd ernaar! Misschien voor mij wel de uitkomst voor een langere en vollere coupe!



Extensions zijn (nep)haar wat aan je eigen haar kan worden vastgemaakt. Clip-in extensions kun je heel makkelijk zelf erin doen en eruit halen. Zelf vind ik dit veel fijner dan extensions die gewoon een lange tijd aan je haar vast zitten (ik heb losse plukken aan plastic-tubes gehad en ingevlochten weaves en dreads). Dit kunt je niet zelf makkelijk bijwerken en het gaat wel uitgroeien, ook is het slechter voor je haar dan clip-in's.

De clip-in extensions die op Lienstyle.be worden verkocht zijn gemaakt van Indisch Remy haar. Dit haar staat bekend om zijn kwaliteit en duurzaamheid, mede doordat Indische vrouwen hun haar niet stylen met chemische producten of hitte. De extensions kun je zelf dus wel stijlen of krullen, mocht je dat willen. Zelf heb ik ze al geverfd, want de zwarte kleur is tijdelijk niet verkrijgbaar. Zwart is een makkelijk kleur op dat gebied, de extensions lieten zich makkelijk kleuren. Ook kunnen ze gewoon gewassen worden, als je ze goed verzorgt gaan ze jaren mee.

Het haar van de extensions is 50cm lang, een heel stuk langer dan mijn eigen haar (wat ik op zo'n 35cm schat). Een set bevat tien haarstukjes. Twee van 18cm met vier clipjes, twee van 14cm met drie clipjes, vier van 9cm met twee clipjes en twee van 3cm met één clipje. Genoeg voor een heel hoofd vol!


Clipje open, clipje dicht.



Een beetje vage foto, maar dit is het idee van clip-in extensions. Je maakt scheidingen in je eigen haar en hier bevestig je de clipjes. Ik begin het liefst onderaan op mijn hoofd en werk naar boven. De brede stukken gebruik ik achter op mijn hoofd en de smallere aan de zijkanten. Ik ben echt niet de handigste met dit soort dingen, de extensions indoen kost mij zo'n tien minuten. Dat vind ik nog best meevallen! Niet iets ik wat ik elke ochtend zou doen, maar geen probleem om even snel in te doen voor iets leukers dan school of werk.

Ook eruit halen gaat makkelijk, fijn! Na een avondje stappen wil je niet nog eerst een half uur stoeien met je haar en de extensions. Ik doe zo'n drie à vier minuten over ze uit halen, eerst alle clipjes op sporen en open klikken, dan ze er voorzichtig uittrekken.

En dan, the before and afters!





Het is hartstikke duidelijk dat mijn haar er een stuk langer op wordt! De extensions zijn minstens tien centimeter langer. Ook maken ze mijn haar een stuk voller, wat ik persoonlijk nog het fijnst vind! Geen zielig, piezelig bosje meer. En eigenlijk vind ik de lengte ook wel heel erg leuk. Misschien juist omdat ik bang ben dat mijn eigen haar nooit meer zo lang gaat worden..

Ze zitten trouwens best oké. Je merkt het wel, maar na een tijdje wen je eraan. Na een lange avond en nacht is het fijn om ze uit te doen, maar ik draag ze met gemak een hele dag.

Een set van deze clip-in extensions kost €120 en is verkijgbaar op Lienstyle.be. Duur ja! Maar extensions in laten zetten in minstens zo duur. Zelf vind ik ook dat clip-in's nog meer voordelen hebben ten opzichte van 'vaste' extensions, maar dat kan persoonlijk zijn. Wel weet ik zeker dat je van clip-in's langer plezier zult hebben! Deze set is in dertien kleuren verkrijgbaar, maar ze zijn dus ook makkelijk te verven.

Heb jij wel eens extensions gehad? Wat voor een soort en wat vond je ervan?

Liefs,
Maud