vrijdag 30 december 2011

Review: Catrice Hidden World - Liquid Metal Gloss



Een tijdje terug kondigde Catrice de Hidden World limited edition aan. Een collectie met zachte kleuren, poeder-roze en aardebruin, maar wel met aparte glanseffecten. Dat geldt zeker voor de lipgloss! De kleuren zien er op zich draagbaar uit, maar de heftige glans zie je al in de huls.



De Hidden World collectie bevat drie kleuren lipgloss: 01 Yes I Wood, 02 Walk On Air en 03 Rosy & Cosy. De verpakking vind ik mooi. De vormen zijn typisch Catrice en siersels van de Hidden World collectie vind ik verrassend mooi. Ze zien er best leuk uit met de shiny dop en flashy kleuren gloss.



De applicators zijn ook zoals we ze meestal zien bij Catrice, een gebogen sponsje. Al heb ik wel het idee dat ze iets dunner zijn dan normaal. Zelf ben ik niet echt kieskeurig wat lipgloss-applicators betreft, ook deze vind ik dus helemaal prima.


Yes I Wood, Walk On Air, Rosy & Cosy

Het pigment van de gloss is goed! Heel goed! Ze zien er ook alle drie heel glanzend en glittery uit. Zo vind ik het er prachtig uit zien, mooie kleuren! Maar met zulke metallic gloss ben ik altijd een beetje huiverig of het me wel staat.





Als eerst 02 Walk On Air. Een lichtroze gloss, met een wat koele glans. Op mijn arm vond ik hem nogal heftig uitzien, maar op mijn lippen vind ik hem heel draagbaar. Al heb ik ook het idee dat de rode tint van mijn eigen lippen er nog doorheen komt, waardoor de gloss minder roze oogt.





03 Rosy & Cosy, een knallend berry-roze glossje met een paarse glans en shimmer. Ik vind het een prachtige kleur! Deze dekt iets beter dan Walk On Air, waardoor de kleur gelukkig wel goed overkomt. Zelf ben ik altijd bang dat alles wat naar paars neigt niet staat op mijn lippen, maar deze vind ik toch best leuk staan.





En als laatst 01 Yes I Wood. Een beige champagne kleurtje met een bruin-gouden glans en glitters. Dit is geen kleur die ik zelf snel zou kopen. Bruine of beige lippen zijn niet mijn ding, nude lips ook niet. Toch vind ik het niet heel verkeerd staan, stiekem zelfs best leuk. Ook vind ik de kleur erg draagbaar. Wel heel shiny, maar op afstand zie je de glitters niet echt.

Alle drie de glossjes blijven niet bijzonder lang of kort zitten, gewoon gemiddeld voor lipgloss. Tussendoor bijwerken is wel af en toe nodig. Verder voelen ze niet te sticky, wat ik wel prettig vind.

De Catrice Hidden World collectie zal in januari en februari verkrijgbaar zijn bij Kruidvat. De lipgloss kost €3,79 per stuk. Een vriendelijk Catrice prijsje. Zelf vind ik de kleuren Rosy & Cosy en Yes I Wood erg mooi, Yes I Wood is een leuke toevoeging in mijn stash. Ik heb amper zulke kleuren die ik mezelf vind staan.

Welke kleur vind jij het mooist?

Liefs,
Maud

De producten in dit artikel zijn naar mij opgestuurd door een merk, bedrijf of PR-bureau om te reviewen. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening over de producten.