maandag 5 december 2011

Review: Catrice Gel Eye Liner



In het afgelopen jaar ben ik gel eyeliners gaan gebruiken en dat bevalt me heel goed! Ik was dan ook al lang erg nieuwsgierig naar die van Catrice. Maar ik wou eerst mijn andere zwarte gel eyeliner wat verder op hebben voordat ik een nieuwe kocht. Nu die bijna over de datum is was het tijd om deze te proberen.





De verpakking vind ik mooi, een glazen potje en met een zwarte deksel met een strak design erop. Niet iets om op een harde vloer te laten vallen, dat kan wel een nadeel zijn van zo'n chique glazen potje.
Ik kocht de kleur Black Jack With Jack Black. Da's nog eens een leuke en creatieve manier om zwart een naam te geven. Echt iets wat ik super vind van Catrice. De eyeliner ziet er in het potje dan ook pikzwart uit.





De bovenste veeg is nog niet droog, de onderste wel. In het zonlicht leek het alsof ik er wat glitters in zag net na het opbrengen. Hij droogt echter mat op. De kleur is echt diep zwart, precies wat ik wil als ik zwarte eyeliner koop.



Ik wreef gelijk na het maken van swatch-foto's er wat over met mijn vingertop, dat maakte amper verschil. Na nog wat wrijven onder de lopende kraan bleef dit alsnog over. Zo op mijn arm bleef 'ie in elk geval heel goed zitten!



De substantie is heel creamy! Ik moet zelfs een beetje voorzichtig doen zodat ik er niet met m'n kwastje in uitschiet, ik ben niet zulke zachte gel eyeliner gewend! Wel kan ik zeggen dat ik het erg prettig vind werken. De eyeliner glijdt moeiteloos en smooth langs mijn wimperranden.



En dan nog de eyeliner rond mijn oog, zonder ook maar iets anders. Ik ben heel tevreden erover! Het pigment is goed, de substantie is fijn, hij brengt makkelijk aan, droogt snel en blijft goed zitten. Het geldt ook nog allemaal voor op mijn waterlijntjes, waar veel eyeliners op falen. En dat zijn zo'n beetje alle eisen die ik aan een eyeliner stel. Een mooi potje en een fijne prijs maken het nog mooier!

De Catrice Gel Eyeliners kosten €3,99 per stuk en zijn te koop bij Kruidvat. Volgens de Catrice website zijn er vier kleuren verkrijgbaar (zelf nooit zo goed op gelet en gelijk de zwarte gepakt). Ik vind het een aanrader, voor de prijs al helemaal. Echt een top product!

Liefs,
Maud