dinsdag 27 december 2011

Review: The Body Shop - Seasonal Body Butters



Ik heb nog maar weinig ervaring met producten van The Body Shop. Maar iets wat ik altijd overal hoorde en las was dat de body butters heerlijk zouden zijn. Zelf ben ik gek op body butters! De prijs hield me altijd tegen. Maar dit setje was hartstikke betaalbaar en zo kon ik er gelijk drie proberen.



Deze drie kwamen dus in een leuk setje (zie hier). Het zijn geen full-size body butters. De normale full-size varianten van The Body Shop bevatten 200ml product, deze zijn maar 50ml. Het setje bevat de drie winterse body butters. Spiced Vanilla, Cranberry Joy en Candied Ginger.



De substantie van de drie body butters is hetzelfde. Heel dik en romig. Zoals een boter! De eerste keer dat ik ze probeerde was ik verrast door hoe hard ze zijn. Vergeleken met deze lijken alle body butters die ik ooit heb gehad meer op crèmes dan op echte body butters.

The Body Shop zegt het volgende erover: "Een intensief verzorgende, romige, heerlijk geurende bodycrème. Trekt snel in en laat de huid zacht en soepel aanvoelen, met een warme weldadige geur van Vanilla: zoet met een vleugjespecerijen. Werkt tot 24 uur lang vochtregulerend."



Spiced Vanilla. Na die naam heb ik eigenlijk nog maar weinig toe te voegen. Deze ruikt inderdaad naar kruidige vanille. Een geur waar je van moet houden, maar dat doe ik dus wel! Ik vind de geur ook echt winters, heerlijk om te gebruiken op van de koude dagen. De geur blijf ik bijna de hele dag ruiken, maar in de avond is die toch vervlogen.



Cranberry Joy is een zacht, zoet geurtje. Zeker niet té zoet. Hij ruikt inderdaad naar cranberries, of naar cranberrysap. Meestal vind ik zoete geuren vooral goed bij de zomer en lente passen, maar deze is toch nog best winters. De geur blijf ik helaas maar een paar uurtjes ruiken, wel jammer.



Candied Ginger, een aparte zoete gember geur. Ik vind hem heerlijk ruiken, weer eens iets anders! Al denk ik ook dat dit een geur is die je lekker of afschuwelijk vindt. Persoonlijk is dit mijn favoriet van de drie. De geur vind ik het beste bij de winter passen en deze blijf ik ook nog eens het langst ruiken.

Alle drie doen ze wel perfect wat ze moeten doen. Ze maken mijn huid namelijk heel zacht, soepel en gehydrateerd. Super dus! Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit body butters gehad met een echte boter-substantie. En ik merk het verschil in de kwaliteit maar al te goed. Deze zijn gewoon hartstikke fijn!

De losse full-size body butters van The Body Shop kosten €15 per stuk (voor 200ml). Dit setje is nu afgeprijsd en kost nog maar €9,60. Een heel erg fijn prijsje voor drie heerlijke body butters. Ik ben fan!

Heb jij al ervaring met TBS body butters? Welke vind jij het fijnst?

Liefs,
Maud