donderdag 1 december 2011

Review: Aussie Miracle Moist & 3 Minute Miracle



Begin deze maand verscheen het Australische haircare merk Aussie in de Etos schappen. Het werd gelijk een hype! Zelf was ik ook erg nieuwsgierig en kocht ik de Miracle Moist shampoo en de 3 Minute Miracle Reconstructor. Mijn haar is altijd droog, ik merk dat het continue verven zijn tol eist. Deze twee leken me er dus wel geschikt voor!



Als ik de hype op internet niet mee had gekregen, dan weet ik zeker dat Aussie me nooit was opgevallen. De verpakkingen vind ik doodsaai. In een schap vol knallende kleurtjes vallen ze totaal niet op. Pas als je van dichtbij kijkt worden ze leuker! En dan doel ik niet op 'Die kangoeroe is wel schattig', maar op de grappige teksten die erop staan.

De Miracle Moist shampoo zit in een normale fles, met een klik-dop, simpel maar zeker handig. De 3 Minute Miracle Reconstructor zit in een soort knijpfles. Aan de onderkant zit een gat, wat zich vanzelf sluit als je niet meer in de fles knijpt. En je hoeft geen krachtpatser te zijn, het zachtste kneepje laat al wat product vrij. Ook lekt hij totaal niet als je 'em direct na gebruik weer neerzet, erg prettig systeem!



Als eerst de Miracle Moist shampoo. Aussie: "For hair that's dry/damaged/a bit unhappy" hihi, nou dat is mijn haar! En "It's a miracle (well kind of). Not like child birth or a solar eclipse" da's humor toch? Ik vind het heerlijk als merken zichzelf niet te serieus nemen. Op deze manier neem ik liever een belofte aan, dan van merken die beweren dat na één keer wassen ik zo'n Victoria's Secret coupe zou hebben.



De geur van deze shampoo vind ik erg lekker. Heel snoeperig zoet, als suikerspinnen en ouderwetse kauwgomballen. Een grote plus is dat ik de geur de hele dag in mijn haar blijf ruiken. En dat terwijl ik na het wassen ook nog een heat-protector, serum en haarlak gebruik! Die uiteraard ook allemaal hun eigen geurtje hebben, toch is het de shampoo die ik blijf ruiken. Of eigenlijk, de combinatie van de shampoo met de 3 Minute Miracle Reconstructor. Hij schuimt goed en na het uitspoelen is mijn haar iets gladder.



Maar dan de werking. Als ik mijn haar ermee was voelt het erna wel iets zachter en gladder, maar ik heb veel shampoo's gehad die dat nog iets beter deden. Als ik vervolgens mijn haar föhn en alle verzorgingsproducten gebruik zit het mooi. Maar als ik het gewoon laat drogen heb ik uren later een droog pluizenbolletje. Dat heb ik wel met heel veel shampoo's trouwens, ik heb gewoon conditioners of maskers nodig.
Ook nog een punt: SLS staat op de tweede plek op de ingrediënten lijst. 





De 3 Minute Miracle Reconstructor. Zo ver ik het mee kreeg het populairste product. Een beetje tussen een conditioner en een masker, een 'deep conditioner'. Zelf laat ik 'em wel wat langer zitten dan drie minuten, ik schat rond de vijf minuten. Deze heeft dezelfde heerlijke, zoete snoepjes geur als de shampoo. Na het uitspoelen voelt mijn haar heerlijk zacht aan.



Ik merk dat als ik deze niet na de shampoo gebruik, mijn haar veel pluiziger is, minder glanst en gewoon ongezonder uitziet. Ik gebruik 'em wel om de dag, net als de shampoo. Ik heb het idee dat ik sinds ik deze gebruik mijn haar net iets sneller vet wordt dan normaal. Dan was ik ze automatisch vaker, al probeer ik het niet dagelijks te doen.


Links de shampoo, rechts de 3 Minute Miracle.

Ik vind deze combinatie van Aussie producten best fijn! De geur is heel lekker, als je een zoet-liefhebber bent. Ik vind de geur zeker een pluspunt. De werking.. tja, mijn haar wordt sneller vet dan met de Guhl shampoo en conditioner die ik hiervoor gebruikte. Dat vind ik wel minder fijn. Vooral mijn pony, die toch al nooit zit zoals ik wil, heeft er last van. Ik denk niet dat ik de shampoo opnieuw aan zal schaffen, de 3 Minute Miracle misschien wel. Ik heb die ook even met een andere shampoo geprobeerd en toen merkte ik al dat mijn pony een dagje langer mooi bleef.

De Miracle Moist shampoo kost €6,99. Dat is heel wat voor een shampoo en ik persoonlijk vind 'em dat niet waard. Als ik deze alleen gebruik is mijn haar erna niet bepaald mooi, helaas. De 3 Minute Miracle Reconstructor kost €8,99. Ook aan de dure kant, maar deze vind ik het wel waard. Een erg fijn product waardoor mijn haar er echt mooier en gezonder van uit gaat zien.

Heb jij al ervaring met Aussie? Wat vind jij ervan?

Liefs,
Maud