woensdag 21 december 2011

Nail Art: Rudolph the Red Nosed Reindeer



Ik wou deze week al een beetje in de stemming komen met een leuke kerst nail-art. Dit schattige rendiertje kwam ik tegen op Simply Rins. Die moest en zou ik ook dit jaar ook nog proberen na te maken. Niet met kerst zelf. Hartstikke lief zo'n rendiertje, maar het past niet bij avondjurkjes e.d. Zo vlak voor de kerst vond ik er ideaal voor.



Voor deze nail-art gebruikte ik: nail-art kwastjes en een dotting.
Catrice Snow Motion, Absolutely Chinchilly, Beavis and Mudhead, P2 Eternal, NYC I ♥ New York en Catrice Miss Piggy Reloaded. Vergeten op de foto, maar op mijn andere nagels draag ik Raspberry Festival van China Glaze.



1. Ik volgde de handige tip van Rina en begon met een streepjes in het midden. Van de bovenste punt trok ik de outline van het hoofdje. Die guideline maakt het best makkelijk. Ik liet een klein wit randje over aan de zijkanten.
2. Invullen en oortjes erop!
3. Dan het gewei. Met een donkerder kleurtje bruin maakte ik bovenop het hoofd twee verticale met strepen, elk met twee kleine streepjes eraan. 



1. Met een dotting tool maakt ik ovale witte ogen. Groot genoeg om er nog zwarte stipjes in te kunnen zetten.
2. Een rood neusje voor Rudolph! Heel simpel door even met het gewone nagellak kwastje een half rondje op de rand van de nagel de lakken.
3. En als laatst nog zwarte stipjes in de ogen en roze wangetjes, omdat ik die zo schattig vond!



Ik word helemaal vrolijk van het rendiertje op m'n ringvinger! Op mijn andere nagels heb ik een rood glitter lakje gedaan, wat ik ook erg goed bij kerst en Rudolph's neus vind passen. Ik vind 'em best goed gelukt, het viel me ook mee hoe lastig het was om te maken. Ik ben alvast flink in de kerststemming, maar als het zover is ga ik toch iets chiquer's op mijn nagels maken.

Wat vind jij van deze nail-art?

Liefs,
Maud