vrijdag 2 december 2011

Mijn Make-up Timeline



Make-up gebruik ik nu inmiddels al zo'n tien jaar! Ik heb door de jaren heen veel verschillende voorkeuren gehad qua wat ik gebruikte en welke looks ik droeg. Ik heb er best apart bijgelopen, wat natuurlijk ook aparte make-up looks opleverde. Jeetje, wat zag ik er soms uit! Verder zie ik gelukkig ook tijdens het scrollen door de foto's hoe mijn skills zijn gegroeid, dat ging echt stapje voor stapje. Het leek me leuk om jullie eens te laten zien hoe mijn make-up timeline eruit ziet.

Gezien ik het graag op chronologische volgorde wil doen, beginnen we bij het ergst.. De beginselen van mijn make-up dragend bestaan. Overigens zijn de formaten van de foto's nogal verschillend, vooral de oudste zijn van die prachtige webcam-shots.



Het allereerste item wat ik had was een zwarte oogschaduw en alleen die gebruikte ik. Volgens mij bracht ik het aan met een kleine spons-applicator. Als ik die niet direct zag liggen gewoon met m'n vingertoppen. Volgens mij heb ik deze look wel een aardige tijd gedragen, zo rond mijn 12e/13e in 2003. Tot ik een eyeliner kocht! Daar ging ik helemaal mee los! En by the way, die wenkbrauwen, wat erg!







En met los gaan met eyeliner bedoel ik vooral van mijn ogen af gaan. Er zat een bepaalde tijd meer eyeliner mijn over wangen en jukbeenderen dan langs mijn wimperranden. Siersels, tranen, stipjes.. Ik zag eyeliner als een ultiem verfkwastje en mijn gezicht als canvas. Toch duurde dit niet al te lang.. ouders en oma gaven boze blikken als ik zo de deur uit ging, daar was ik als klein gothicje toch gevoelig voor.





Na mijn zwarte oogschaduw volgde na een dik jaar een witte en een roze-duo. Met de witte en zwarte deed ik pogingen tot smokey eyes met heftige catliner. Er is aan te zien dat ik iets beter m'n best deed, maar er gewoon nog niet echt goed in was. Toen ik rond de 14 was vond ik roze en schattige dingen ineens weer oké, daar hoorde dus ook roze oogschaduw bij. Ik bracht alles braaf aan met bijgeleverde spons-applicators. Ik begon ook mijn wenkbrauwen te epileren, veel te dun! Maar wel al beter dan die enge blonde rupsen. 







Er kwam nog wat meer kleur in mijn leven! De rood-gele duo en de blauwe quatro die ik kreeg voor kerst herinner ik me als de dag van gisteren. Ik experimenteerde met kleurtjes en de vormen ervan. Ook kwam er weer mascara in mijn leven. M'n onderste wimpers knipte ik af, want die vond ik lelijk :') En wat aparte eyeliner op z'n tijd was er ook nog zeker.



Hier zal ik een jaar of 15 zijn. Eigenlijk ging redelijk veel ineens goed. Mijn korte haat voor onderwimpers werd minder. Ik werd steeds beter met eyeliner en oogschaduw en deed ook wel eens wat blush en lipstick op. Volgens mij ging ik ook net over op vloeibare foundation. Alleen ik zag nog steeds niet in dat die wenkbrauwen gruwelijk lelijk waren! En ik deed mijn make-up zeker niet altijd zo 'normaal'..



Ik ontdekte van die kleiner gemaakte lipjes. Loved it! Ik hield heel veel van alles wat onnatuurlijk uit zag. In die tijd, zo rond mijn 16e vond ik de gothic lolita look geweldig. Heel poppetjes-achtig, dat vond ik zulke lippen ook wel. Net als kleine witte rondjes op mijn wangen, ik snap nog steeds niet waar dit op sloeg, maar man wat vond ik het mooi staan. En tja, die wenkbrauwen waren natuurlijk ook erg onnatuurlijk.





17 jaar en nog helemaal into alles wat onnatuurlijk oogde. Dat bewijst mijn kapsel wel. Eyeliner ging nog wat beter, ik probeerde af en toe nepwimpers uit en mijn wenkbrauwen kregen wat meer vorm. Door mijn knalroze haar ging ik vaak voor roze of paarse oogschaduw, of erg donkere smokey eyes. Het liefst met flinke wings erbij.

Toen vond er ineens een interessante ontwikkeling plaatst. Ik begon specifiek foto's van mijn make-up te maken om die te delen op mijn online dagboekje en Hyves en dergelijke. Ik ontdekte de beauty-guru's op Youtube, die me veel geleerd hebben. En misschien wel de beste ontwikkeling van alles: op mijn 19e kocht ik voor het eerst een Urban Decay Primer Potion, mijn hele make-up wereldje werd zoveel mooier en leuker!



Dit zijn wat looks die ik tussen mijn 17e en 21e maakte. Alweer een hele verbetering en volgens mij de laatste stap tot mijn huidige skills. Al merk ik ook wel dat er het afgelopen jaar verbetering was, maar wat minder. Bovendien maken kwalitatief goede make-up en kwasten een wereld van verschil, dat heb ik nu ook veel meer meezitten dan wat jaartjes terug.

Een groot deel van wat ik tegenwoordig zoal creëer komt hier langs op mijn blog, mochten jullie het even willen vergelijken, kijk dan bij het label Looks. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien! Hoe zag de groei van jouw make-up skills eruit? Vaak de plank misgeslagen? Veel geëxperimenteerd? Tell me! :)

Liefs,
Maud