zaterdag 10 december 2011

Mijn 'Everyday' Make-up bakjes



Toen ik beautyblogs ontdekte kwam ik ook pas achter het bestaan van de zogenaamde everyday bakjes. Al moet ik zeggen dat mijn stash sowieso jaren lang ongeveer even groot was als wat nu in mijn huidige everyday bakjes zit. Ik werk er nog niet heel lang mee. En ik heb er twee ja! Ik kocht eerst de welbekende organizer van de Action. Daar past heel wat in, waardoor ik er ook heel wat in prop! Het 'everyday-gehalte' was er voor mij snel af. Dus begon ik toch weer de echte essentials apart te leggen.





Tot een week geleden lagen deze make-up producten los in het middelste deel van de lade van mijn toilettafel. Het mooie doosje waarin het UD 15th Anniversary palette zat past goed in de het middelste stuk. M'n Naked palette past er zelfs nog mooi naast! Hierin zitten nu de producten die ik op elke vroege ochtend gebruik. En de make-up ligt nu in het mooie, fluwelen bakje. Het enige wat wel behoorlijk dagelijks voor mij is, en hierin ontbreekt, is m'n foundation. Die paste niet, maar bevindt zich in het Action-bakje!



Als allereerst mijn favoriete mascara: Benefit They're Real! Mascara is voor mij (en mijn wimpers) echt een must, dus in het ergste geval (verslapen bijvoorbeeld) grijp ik alleen snel naar deze. En heel misschien ook nog naar het Dior wenkbrauw-potlood ernaast. Ik heb erg lichte wenkbrauwen, in contrast met mijn zwart geverfde haar ziet dat heel vreemd uit.
Dan nog een Urban Decay 24/7 Glide On oogpotlood en liquid liner. Beide grote favorieten! Super gepigmenteerd en ze werken erg prettig. De Essence Sunclub Gel eyeliner is ook nog steeds een favoriet product. Het opbrengen gaat zo makkelijk en snel, ideaal 's ochtends.

De lichte, peachy lipstick uit de Essence Urban Messages is heel naturel en staat mooi bij elke look. Mijn favoriete blush, Benefit Bella Bamba, mag hier niet ontbreken. Ik ben sinds maart heel erg trouw aan Bella Bamba, ik draag 'em zeker meer dan de helft van de week. Pure liefde!
Als ik mezelf een minuutje meer gun en toch graag oogschaduw op wil doe ik snel wat UDPP op en maak ik een snelle en simpele look met het NYC duo.





De beroemde Action organizer! Hier was ik behoorlijk laat mee, ik denk dat ik 'em nu zo'n twee maanden heb ongeveer. De inhoud wisselt regelmatig een beetje, al zitten er ook producten in de er gewoon blijven tot ze op zijn. Het 'everyday' idee is er wel af.. wat zou ik eruit zien als ik dit allemaal in eens op zou doen!



De basic spulletjes! Zowel primer, concealer en foundation van Catrice. Ik ben er erg tevreden over! Ik gebruik ook regelmatig een donkerbruin oogpotlood van MAX als wenkbrauw-potlood. De Essence Lash & Brow gel, die ik dus echt alleen voor mijn wenkbrauwen gebruik. Soms doe ik er ook wat mascara doorheen (oude Catrice Lashes to Kill), het ziet er best natuurlijk uit met mijn zwarte haar en houdt ze ook in vorm.

Verder nog de blush gelee uit de Essence Vampire's Love LE, dit vind ik gewoon een erg grappig product. Omdat het echt jelly-achtig is. Een andere blush die ik pas kort heb is M.A.C. Springsheen. Prachtig kleurtje, helemaal mijn ding! De Essence Fairytale LE highlighter heb ik dit najaar herontdekt. Een mooie highlighter met een warme gloed en gouden shimmer.



Oog make-up! Bovenaan ligt de Bunch of Violets Shimmer Cube van The Body Shop. Een quatro met mooie, draagbare kleuren. Eronder ligt M.A.C. Black Tied, deze gebruik ik soms nog in m'n crease en langs m'n wimperranden. Dan weer twee Primer Potions, ik hou ervan! Een full-size van de originele en een mini van Eden. Onder Eden ligt een M.A.C. Big Bounce cream oogschaduw in Good Fortune. Een mooi naturel en shimmery kleurtje om even snel op m'n oogleden te deppen.

Mijn NYX Jumbo Eye Pencil in Milk gebruik ik sinds kort weer heel veel! Ik zelf vind 'em ook erg fijn om mijn permanente make-up mee te camoufleren voor sommige looks. De eyeliner van de Catrice Vegas LE zit net in het bakje, ik vind de kleur heel mooi en hij is ook lekker makkelijk in gebruik. Ernaast ligt de Loose Powder eyeliner uit de Bohemia LE, weer zo'n mooi kleurtje, wel een hoop fall-out helaas. Dan nog een 'cute eyeliner', de enige gewone, zwarte in dit bakje. Deze opbrengen is easy-peasy en dus erg fijn 's ochtends!



Dan nog lip-producten, of merendeels dan. Bovenaan links ligt mijn net nieuwe UD Lip Primer Potion. Een review zal snel volgen, ik hou er al bijna even veel van als van de oogschaduw basis! Dan mijn twee favoriete lipsticks, Too Faced Sex Kitten en Urban Decay Wanted. Deze horen uiteraard in het bakje. Ernaast ligt een Urban Decay Supercurl mascara. Travel-size, door die size kwam 'ie waarschijnlijk ook per ongeluk op deze foto in plaats van degene erboven. Wel is het een super fijne mascara, wederom: review volgt snel! Dan nog de rode variant van de Essence Urban Messages lipsticks. Ook erg mooi!

Drie Benefit min's. High Beam, een van de mooiste highlighters ooit! En Posietint en Benetint, lip & cheeck stains, die gebruik ik beide graag op beide, om het zo even te zeggen. Van High Beam zou ik zeker een full-size willen! En nog een piepkleine Nars oogschaduwbasis, een mini tester dus, deze moet ik echt eens opmaken! En nog twee parfum testertjes die er eigenlijk niet in horen..

Als allerlaatst twee glossjes. Bring Me Terra Copper van de Catrice Bohemia LE, feloranje, love it! En Radiant Jewels van de M.A.C. Tartan Tale LE, een wat donkerroze berry kleur. Aan die moest ik even wennen, maar nu vind ik hem ineens prachtig!

Dat was het! Alles producten die momenteel in mijn everyday bakjes liggen. Heb jij een everyday-bakje (of meerdere)? Zo ja, welke producten zijn er echt onmisbaar in?

Liefs,
Maud