zondag 18 december 2011

How To: Glitter Ombre Nail-art



Ombre nail-art vind ik heel mooi uitzien, al blijf ik het tricky vinden om een mooie overloop te maken. De afgelopen tijd heb ik twee feestelijke combinatie's gemaakt. Een warmere en koelere variant. Tijdens het maken van die laatste heb ik ook tussendoor wat foto's genomen. Ik denk dat ik zelf zoiets met de kerst ga maken. Dat is alweer over één week!



Ik gebruikte op de eerste plaats een sponsje om het ombre effect mee te maken. Ik knip een klein taart-puntje uit zo'n make-up schijf-sponsje. Die vind ik er ideaal voor.
Als basis kleur gebruikte ik Into the Dark van Essence. Can't Cheat On Me, ook van Essence, sponste ik als eerst over de basis en erna Sci-Fi van China Glaze. Als laatst nog wat zilveren glitters van MNY erover.



Als eerste dus de basis. Ik gebruik als eerste kleur om erover te sponzen liever geen nagellak die heel goed dekt. Ik koos voor de zilveren, glittery Can't Cheat On Me. Deze sponste ik vanaf de rand tot ongeveer halverwage mijn nagel. Naarmate ik richting de nagelriem ga probeer ik minder druk te zetten, zodat de kleur wat uitvaagt. Ook is het belangrijk dat je basis lakje al goed droog is voordat je begint met het sponzen.



Sci-Fi van China Glaze sponste ik lichtjes bij de nagelranden, zodat deze helemaal zilver zouden zijn. Als laatst deed ik wat zilveren glitters over het zilveren deel, voor dat extra beetje feestelijkheid. 



Het resultaat vind ik erg leuk. Het is zowel feestelijk als winters, dat past dus best goed bij Kerstmis! Maar de kerst doet mij ook aan warmte en gezelligheid denken. Het is buiten dan wel koud en grauw, binnen branden lampjes in de kerstboom en kaarsjes en is het gewoon warm. Dus misschien dat ik m'n look dan toch liever daarop afstel. Daarom heb ik ook nog een warme variant van deze nail-art gemaakt.







Ook deze vind ik best leuk! Alleen had ik toen nog geen gouden glitter lak (inmiddels wel! Essence Circus Circus). Dat was wel wat mooier geweest.
Als basis kleur gebruikte ik Drama Queen van Catrice. Met Lollipop van Wild and Crazy en Melbourne van Herôme W.I.C. sponste ik het gouden deel en als laatst deed ik wat lichtroze glitters over de nagelranden, Teenage Dream van O.P.I.

Wat vind jij van ombre nail-arts? En weet jij al wat je met Kerstmis op je nagels wilt hebben?

Liefs,
Maud