donderdag 8 december 2011

How to: Girly Girl nail-art



Ik had zin om een ontzettende girly nail-art te maken. Na eventjes denken viel me in dat make-up als heel meisjesachtig wordt gezien. Plus, ik hou minstens zoveel van make-up als van nagellak. Wat een mooie manier om de ene liefde via de andere te weergeven. Ik bedacht ook al snel dat sommige producten best makkelijk te maken zouden zijn.

Ik vergat de gebruikte spulletje op de foto te zetten. Niet zo handig! Maar hier alsnog een lijstje:
- OPI I'm Indi-a Mood For Love (roze)
- Hello Kitty Banana Cream (lichtgeel)
- P2 Eternal (zwart)
- Essence Nail-art Twins Carrie (roze glitter)
- Catrice Forget Me Not (paarse glitter)
- Catrice Miss Piggy Reloaded (lichtroze)
- Dotting tools en nail-art kwastjes



Ik begon met een gele basis op mijn ringvinger nagel en de rest roze. Met een dotting tool maakt ik op de gele nagel twee zwarte stippen. Naast beide nog een stip in ongeveer dezelfde grootte en een beetje richting de nagelriem. Dit kwam uiteraard over mijn nagelriem, dus snel even schoonmaken met een wattenstaafje en remover.

De twee 8-vormige stippen worden de basis voor de blush en oogschaduw, ik probeerde de onderste (oogschaduw) iets kleiner te maken. Bij de rand van mijn nagel maakte ik nog een klein zwarte stipje, de huls voor de lipstick!



Weer pakte ik een dotting tool, in de 'hele' zwarte rondjes kwam de make-up. In de grootste een lichtroze kleur, wat blush moet voorstellen. In de kleinere paarse glitters, wat oogschaduw moet voorstellen. Aan het kleine zwarte stipje onderaan deed ik mijn best om met donkerder roze een lipstick te maken. Niet heel geslaagd..

Ik vond het nog wat leeg en saai. Glitters zouden de boel wel opfleuren en het nog girlier maken. Ik gebruikte een roze glitterlakje van Essence een beetje tussen de make-upjes in. Op de andere nagels een stukje langs de nagelrand. Een topcoat erover et voilĂ ! Het was best een gepriegel, maar te doen.



Je moet misschien van make-up houden om direct te zien wat het moet voorstellen. Echt super goed gelukt vind ik het zelf niet.. De vormen hadden allemaal wel wat strakker gemogen. Op mijn andere hand heb ik me er niet eens aan gewaagd. Toch vind ik wel leuk hoor! Sowieso leuk genoeg om hier te laten zien. En ook wel omdat ik benieuwd was wat jullie ervan zouden vinden!

Liefs,
Maud