maandag 19 december 2011

Enquete uitslag!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een enquête maakte over mijn blog. Hierin vroeg ik over een paar dingen jullie mening. Ik heb gelukkig een hoop bruikbare feedback gekregen. Precies 250 mensen hebben de enquête ingevuld, dankjulliewel allemaal! Ik heb even de resultaten op een rijtje gezet.



Bij de eerste vraag kon je meerdere antwoorden kiezen. Haast iedereen die de enquête invulde ziet graag reviews van producten voorbij komen. Ook nail-art en make-up looks scoren hoog, gevolgd door how-to's. Ik zat erover te denken om een '30 day make-up challenge' te gaan doen, misschien is dat wat? Zo komen er gelijk een hele hoop make-up looks langs. Reviews zulen uiteraard altijd blijven verschijnen en waarschijnlijk het meest langskomen. Wel wil ik mijn best doen vaker nail-art en make-up looks te laten zien, en eventueel ook nog hoe ik ze heb gemaakt.



Ik wil vaker filmpjes gaan maken. Dat staat vast! Maar ik twijfel vaak over de onderwerpen, vandaar dat ik jullie vroeg wat jullie het liefst zien!
Persoonlijke beauty-filmpjes scoren het hoogst. Ik gaf al aan dat ik hiermee onderwerpen als mijn (maandelijkse) favorieten, opgemaakte producten (wil ik in filmpjes gaan doen) en stash filmpjes bedoelde. Fijn dat die in de smaak vallen! Erna komen make-up en nail-art tutorials. Ik wil graag gaan proberen nail-art tutorials te gaan filmen. Maar make-up tutorials maken lijkt me ook leuk. Als laatst persoonlijke filmpjes, zoals een Q&A reeks. Ik zal het niet helemaal weg laten, maar ook niet heel vaak gaan doen.





Ik vroeg ook nog wat jullie vonden van de hoeveelheid aan tekst en foto's in artikelen. Het merendeel vindt het nu precies goed. Fijn! Dan ga ik precies zo verder als ik de afgelopen tijd al deed.

Als laatst vroeg ik om overige feedback, wat jullie ook maar kwijt wouden konden jullie even melden. Er waren een boel lieve complimentjes, dankjulliewel!

Maar jullie gaven ook zat bruikbare feedback, dus ook daarvoor hartstikke bedankt. De meest voorkomende punten heb ik even op rijtje gezet:
- Full-face foto's (bij looks en reviews). Vele van jullie willen ze graag vaker zien. Dat snap ik volledig, het geeft ook gewoon nog een beter beeld. Ik ga m'n best doen!
- Een redelijk aantal wou ook wel vaker persoonlijke artikelen zien. Stiekem zou ik dat zelf ook wel willen. Maar vaak heb ik geen idee wat voor een artikelen! Dus als jullie nog goede ideeën hebben, please share! :)
- Spelling en grammatica. Helaas weet ik zelf ook dat ik er geen held in ben. Ik zou het liefst alleen maar geheel foutloze artikelen plaatsen. Als jullie me op fouten betrappen corrigeer me dan vooral. Hierom zal ik alleen maar dankbaar zijn!

De meningen over de balans tussen budget en high-end waren erg gemengd. Het merendeel vond de afwisseling goed. Sommige vinden dat er te veel budget producten langskomen, andere willen juist het liefst alleen maar budget producten zien. Zelf vind ik het leuk om aan beide aandacht te besteden. Het allerliefst zou ik het 50-50 willen, maar door m'n budget zal het toch iets meer budget dan high-end zijn.

Mochten jullie nog tips, feedback of wat dan ook kwijt willen, laat het me vooral allemaal weten :) Ik wil iedereen die de enquête heeft ingevuld nogmaals bedanken. Ik heb echt wat aan de resultaten en zal er zeker iets mee doen!

Liefs,
Maud