woensdag 7 december 2011

Drie looks met drie New York Color setjes



Het budget-merk New York Color heeft drie make-up setjes voor drie verschillende looks samengesteld. Het gaat om een natural-look, een glamour-look en een winter-look. De setjes zijn best uitgebreid. Een mascara, oog/wenkbrauw-potloog, mascara, lipgloss, nagellak en oogschaduw. Leuk! Ik heb met alle drie de setjes een look gemaakt.



De Natural-look:
- Expert Last nagellak in Caramel Toffee
- City Duets oogschadow in Go to Broadway
- Classic Brow & Eye Pencil in 921 Jet Black
- City Curls mascara
- Kiss Gloss in 5th Ave Frosting



Het pigment van de oogschaduws is wel oké, de lichte is beter gepigmenteerd dan ik had verwacht! De zwarte oogpotlood is wat minder gepigmenteerd, maar is wel op te bouwen. De lipgloss is heel shiny! De zag ik niet aankomen! Ik had een haast doorzichtig glossje verwachy.







De lipgloss valt op mijn lippen een stuk lichter uit. Gelukkig eigenlijk! Zilveren lippen zijn niet mijn ding, maar een subtiele zilveren sprakle vind ik wel leuk. Hij voelt sticky en blijft best goed zitten voor een gloss. Hij ruikt erg lekker, fruity! Met het oogschaduw-duo kun je heel makkelijk en snel een mooie, natuurlijke look maken. De kleuren geven goed af en blenden mooi. De City Curls mascara krult mijn wimpers een beetje, maar niet heel erg. Wel maakt hij mijn wimpers gewoon mooi zwart, separeert hij ook goed en klontert hij totaal niet. Spinnenpoten hiermee maken lijkt me haast onmogelijk!



Caramel Toffee is frosty beige kleurtje. Geen kleur waar ik zelf snel voor zou gaan, maar toch vind ik 'em verrassend mooi. Hij lakte wel wat streperig, ik heb op de foto drie laagjes op.



De glamour-look:
- Expert Last nagellak in I ♥ New York
- Mono oogschadow in Manhattan Gaze
- Classic Brow & Eye Pencil in 921 Jet Black
- Sky Rise mascara
- Liquid Lipshine in Rockefeller Red



Het pigment van de oogschaduw valt me wat tegen, die had ik knallender verwacht. Het oogpotlood is dezelfde als van het setje van de natural-look. De Liquid Lipshine geeft nog het beste kleur af, een mooi, zacht rood-roze kleurtje.







Wat misschien wel een voordeel is aan een minder gepigmenteerde oogschaduw, is dat je 'em kunt opbouwen alsof het meerdere kleuren zijn. Bij mijn binnenste ooghoeken bracht ik het vrij licht aan, richting de buitenste ooghoeken probeerde ik de kleur zo goed mogelijk op te bouwen. De Sky High mascara vind ik erg goed! Ik gebruik zelf het liefst verlengde mascara's, gezien mijn eigen wimpers nogal kort zijn. Deze beloofd te verlengen en dat doet 'ie heel mooi zonder te klonteren.
De Liquid Lipshine vind ik een mooi alledaags glossje. De kleur is heel draagbaar. Hij voelt helemaal niet sticky maar blijft dan ook niet heel lang zitten.



Bij de glamour-look hoort een lakje in de kleur I ♥ New York. Een mooie knalrode kleur. Hij lakte erg fijn en dekte goed, twee laagjes.



De winter-look:
- In A NY Minute nagellak in Madison Avenue
- Mono oogschadow in Bazaar
- Duet Eye Liner in Islands in the Stream
- Show Time mascare
- Kiss Gloss in Sugar Hill Shimmer



De oogschaduw in Bazaar is vrij goed gepigmenteerd. Ik was onder de indruk van hoe goed het duo-potlood kleur af gaf, de groene kleur vind ik prachtig. En ook de Kiss Gloss in Sugar Hill Shimmer geeft goed af, niet qua knallende kleur, eerder veel glans en glitters!







Deze Kiss Gloss is net iets meer glittery dan de eerste. Ook heeft deze zilveren glitters, maar oogt 'ie toch iets warmer. Voor de ooglook heb ik de groene kleur van het duo-potlood rond mijn ogen gedaan, de bruine oogschaduw op het bewegende ooglid erboven. Ik vind de combinatie van de kleuren erg mooi, maar niet heel erg winter-achtig.
De Show Time mascara doet voor mijn wimpers niet erg veel. Deze is met name voor volume, wat niet echt lijkt te lukken ermee. Wel kan ik ook met deze laag na laag blijven op doen zonder een klontertje tegen te komen. Dat is wel een groot pluspunt!



Het lakje wat bij de winter-look hoort is Madison Avenue. Deze lijkt best wel op I ♥ New York. Deze heeft een net wat minder oranje ondertoon, iets roder dus. Dit lakje is wel van een andere lijn, In A NY Minute, snel drogend dus. En dat was deze ook best wel! Na ongeveer een kwartier was 'ie droog en niet veel later helemaal 'uitgehard'. Hij dekte redelijk na twee laagjes, al had er misschien nog wel een derde over gemogen.

Ik zelf vind alle drie de setjes erg leuk. Eigenlijk kan ik geen keuze maken qua favoriet. Zo vind ik de oogschaduw-duo van de natural-look echt super! De Sky High mascara en Liquid Lipshine van de glamour-look vind ik erg fijn en het duo-oogpotlood van de winter-look ook. Alle producten zijn ook los verkrijgbaar. Maar mocht je een setje willen of gewoon geen Kruidvat met NYC schap in de buurt hebben, dan kun je deze setjes online op de Kruidvat website bestellen.

Wat vind jij van de samengestelde setjes, welke spreekt je het meest aan?

Liefs,
Maud