maandag 26 december 2011

De Kermis Kerstboom



Ik heb al op veel blogs mooie kerstbomen zien langskomen. Bomen versierd met een bepaald kleurenschema in gedachten. Bomen waarin de lampjes en slingers perfect hangen. Heel mooi! Maar zelf vind ik druk en vol leuker dan mooi, als het om een kerstboom gaat. Daarom leek het me leuk om eens te laten zien wat er in onze kermis kerstboom hangt!

Kermis kerstboom? Ja! Er is geen kleurschema en we blijven er kerst'ballen' in hangen tot de boom vol is. De meeste reacties klinken dan ook als "Ja.. vol hè?" of "Even dichtbij kijken wat daar nou allemaal inhangt."



Laten we beginnen met een grote favoriet! Het kleine, gouden theepotje. Deze is bijna antiek, nog van mijn oma geweest. Hij ziet ook wat doorleeft uit, maar ik vind het één van de leukste decoraties in de boom.
Je ziet trouwens vaag links ervan een paddenstoel hangen en rechts een beertje.



Ook kun je nog vogels spotten in de kerstboom. Er woont een hele familie meesjes in. En er hangt nog een tacky zilveren slinger met sterren eraan in.



Er hangt een boom in de boom. Ook deze vind ik heel schattig!



Een lamp, een framboos. De kerstboom heeft het allemaal! Deze twee zijn trouwens ook heel erg oud. Waarschijnlijk nog van één van de nonnen die vroeger op de kleuterschool werkten (in de tijd van het gescheiden basisonderwijs), waar mijn moeder begon met werken.



Één van de weinige kerstballen die niet ouder is dan ikzelf! Miss Liberty hangt onderaan in de boom. Deze komt uiteraard uit New York, afgelopen voorjaar gekocht. Ik hoop dat deze ook op een dag antiek zal worden.

Het leven laat zich niet voorspellen. Maar ik hoop dat als ik kinderen en kleinkinderen krijg, zij deze bonte toestand ook kunnen waarderen. Dat de antieke frutsels over tientallen jaren nog steeds liefdevol in een boom worden gehangen en ik hen kan vertellen dat het grappige theepotje van hun over-overgrootmoeder is geweest.

Ik wil jullie allemaal nog een heel fijne tweede Kerstdag wensen! Heb jij nog leuke plannen voor vandaag?

Liefs,
Maud