maandag 21 november 2011

Urban Decay Book of Shadows IV



Jullie konden al in mijn laatste shoplog lezen dat Sephora in Maastricht een Urban Decay schap heeft gekregen. En dat ik me uiteraard niet kon inhouden en het Book of Shadows lV kocht. Dit prachtige palette heeft alles om enthousiast over te worden. Een fantastische verpakking, leuke bijgevoegde mini's van producten, grappige technische snufjes.. oh ja, en zestien prachtige oogschaduws!







De verpakking is een plaatje. De indeling is hetzelfde als bij de voorgaande Book of Shadows paletten, alleen is deze een stukje breder. Het is een behoorlijk grote en zware doos. De deksel kan openklappen, waar mooie plastic pop-up vlinders onder zitten. In de 'lade' die je eruit kan schuiven zitten de oogschaduws, waarvan er maar liefst tien nieuw zijn. Het ging eerst trouwens heel stroef open en dicht, wat volgens mij door het speakertje kwam (eruit gehaald dus - gaat nu een stuk beter). De verpakking is van karton, zelf vind ik dat helemaal niet erg ben zo'n palette als dit. Deze blijft fijn veilig thuis en zal dus best mooi blijven.





Wat dit palette heel apart maakt is de 'technische' kant. Er zit een speakertje bij en kabeltjes om die te verbinden met je telefoon. Als je telefoon een camera heeft en internet toegang, kun je de de verschillende looks op het kaartje scannen. Vervolgens krijg je een tutorial van de look te zien, je telefoon kun je zolang in het houdertje zetten.

Ik vind het een ontzettend leuk en innovatief idee. De filmpjes van de looks wil ik allemaal wel een keer zien. Al denk ik niet dat ik het verder vaak zal gebruiken. Ik ben dan ook bang dat ik dit over een tijdje helemaal niet meer leuk eraan vind en eigenlijk overbodig.







De andere bijgevoegde spulletjes vind ik eigenlijk veel interessanter! Er zit een travel size Supercurl mascara en Primer Potion bij, en een full size 24/7 Waterproof Liquid Eyeliner! Ik ben erg benieuwd naar de mascara en eyeliner. Meer Primer Potion is altijd welkom en ik had er nog geen in een tube, dus da's ook zeker leuk! De mascara en eyeliner ga ik binnenkort nog apart reviewen (anders wordt dit artikel nog langer!).








Blue Bus is een koele paarse kleur met een blauwe ondertoon en frost finish. De kleur ziet erg gaaf uit, maar het pigment had wel iets beter gemogen en ook is de textuur hard.
Gunmetal is een donkergrijze kleur met een blauwe ondertoon (hij lijkt in de pan op de foto wat groenig, is 'ie niet!). Het pigment is goed en de textuur is zacht en wat korrelig.
Cobra is een donkerbruine kleur met een soort groene overlay en gouden shimmer. Het pigment is wel oké, de textuur is een beetje hard.
Baked is een knalgouden oogschaduw, met een frost finish. Prachtig gepigmenteerd en voelt heel zacht, wel kruimelt 'ie in de pan flink.






Bender is een bosgroene kleur, met een gouden glans. Het pigment is top en de textuur is zacht. Erg mooie kleur!
Gravity is een plummy paarse kleur met een frost finish. Het pigment is wel oké, de textuur is wel wat hard en korrelig.
Lost is een brons-bruine kleur. Heel goed gepigmenteerd en een fijne, zachte textuur.
Hijack is de 'is het een blauwe of een groene?'-teal kleur die als eerst mijn aandacht trok in dit palette. Ik vind 'em erg apart. Wederom goed gepigmenteerd en een prettige textuur.






Midnight Cowgirl is een koele, gouden kleur met een frost finish en gouden shimmer. Het pigment verraste me! Ik verwachte meer glitters dan kleur. De textuur is erg zacht, ook wat korrelig.
Sin is een roze champagne kleur. Ik had deze al en ik vind het een prachtige kleur. Het pigment is goed en de textuur is fijn, werkt erg prettig.
Midnight Rodeo is een taupe-bruin kleurtje met een frost finish. De textuur is erg zacht en hij is dan ook erg korrelig (zie de swatch..), wel is het pigment erg goed.
Crystal is de lichte blauw-grijzige teleurstelling uit dit palette. Deze leek me prachtig, maar geeft nauwelijks kleur af. De textuur is erg hard en ermee werken gaat alles behalve smooth.






Bust is een taupe-bruine kleur met een grijze ondertoon en zachte glans. De textuur is zacht, niet té, en het pigment is erg goed.
Missionary is een lichte peachy-beige kleur, net iets lichter dan Sin. Het pigment is goed en de textuur zacht.
Skimp is een licht crème kleurtje, met een zachte glans. Goed gepigmenteerd, alleen was de textuur wat droog en hard.
Zephyr is een parelwitte kleur met een zacht glansje erover. Wederom is het pigment goed, vooral voor zo'n lichte kleur. De textuur is zacht en wat korrelig.

Over het algemeen vind ik de kwaliteit van de oogschaduws top! Alleen Crystal is iets wat ik niet gewend ben van Urban Decay, hij geeft amper af en voelt keirhard aan. Afgezien van die waren het juist de onderste twee rijen waar ik van onder de indruk was. Al die lichtere kleuren die gewoon prachtig gepigmenteerd zijn en daardoor ook duidelijk verschillend. Toch zijn de knallers Bender en Hijack voor mij de mooiste en fijnste kleuren uit het palette.


Ik ben dolgelukkig met met dit palette. Het is een prachtige toevoeging aan mijn (Urban Decay) stash. Wel moet ik eerlijk zijn, ik had liever nog wat mooie mini's of oogschaduws gehad in plaats van technische snufjes. Maar toch maakt dat het palette in mijn ogen niet minder fantastisch. De verpakking en vlinder thema vind ik prachtig. De wat neutrale kleuren vind ik erg bruikbaar en de kwaliteit is overall goed. Looks ermee zullen snel volgen.

Het Book of Shadows IV kost €58 en is te koop bij een aantal Sephora's. Ik weet niet precies waar, maar Maastricht, Groningen, Utrecht en Amstelveen hebben sinds kort (of krijgen binnenkort) een Urban Decay schap. Op het moment krijg je 25% korting als je twee make-up producten koopt. Zo kan deze dus een stuk goedkoper worden!

Ben jij al ergens bij de (nieuwe) Urban Decay displays gaan kijken?

Liefs,
Maud