woensdag 23 november 2011

Urban Decay 15th Anniversary Palette



Mijn favoriete make-up merk bestaat al vijftien jaar! Urban Decay viert het in stijl met het prachtige 15th Anniversary Palette. Een palette met vijftien (toepasselijk!) prachtige en gloednieuwe kleuren oogschaduw. Dat klinkt als het zoveelste geweldige Urban Decay palette wat ik gewoon moest hebben..







Het palette komt in een paars, fluwelen bakje. Mooie kleur en heerlijk zacht! Dat geeft gelijk al zo'n luxe gevoel, het is echt zo'n bakje wat je (of ik dan..) niet weggooit. Het shiny palette wat er veilig in zit is nog zoveel mooier. De deksel heeft een prachtige sierlijke rand en de 'UD' letters als paarse edelstenen erop maken het helemaal af. Volgens mij is het van keidhard plastic, in elk geval erg stevig! Wat ook wel fijn is.







De deksel moet je er helemaal vanaf tillen, dan krijg je de prachtige oogschaduws te zien. De plaat waar die inzitten kun je er ook nog heel makkelijk uittillen, waaronder zich weer een paars, fluwelen bakje bevindt. Erg leuk en mooi! Ik dacht al gelijk bij dit stevige palette dat het ideaal zou zijn voor op reis, en dacht hieronder misschien nog wat make-up items onder kwijt te kunnen krijgen. Heel handig en compact. Maar zelfs mijn dunste oogpotloden passen er niet onder.. Jammer.



De vijftien oogschaduws zijn allemaal nieuwe kleuren. Voor Urban Decay is dat niet altijd gebruikelijk, maar voor dit palette hebben ze vijftien gloednieuwe gemaakt. Ik vind de kleuren variatie fantastisch. Mooie natuurlijke kleuren, knallende kleuren en zowel erg donkere als erg lichte kleuren. Super! Hiermee kun je zoveel kanten uit.
Voor de swatches heb ik het palette even gekanteld, vijf op een rij leek me handiger dan steeds maar drie.




Chase, Flow, Vanilla, Midnight 15, Midnight Rodeo

Chase is een metallic bronzen kleur. Heel goed gepigmenteerd en een fijne, redelijk zachte txtuur.
Flow is een licht peachy kleurtje met een zachte glans. Goed gepigmenteerd!
Vanilla is een heel licht gouden shimmer kleur. Het pigment is best goed voor een licht kleur. De textuur is zacht.
Midnight 15 is een licht beige metallic kleur. Wederom goed gepigmenteerd en een zachte textuur.
Midnight Rodeo is een taupe-bruin kleurtje met een frost finish. De textuur is erg zacht en erg korrelig, wel is het pigment heel goed.




Deep End, Evidence, Omen, Junkshow, Tainted

Deep End is een knallende turquoise kleur. Prachtig gepigmenteerd! De textuur is een beetje in het midden, niet echt zacht of hard.
Evidence is een donkere marine-blauw met een metallic finish. Het pigment is goed, al zijn het op de swatch wel twee vegen. Maar hij is dus snel genoeg opgebouwd. De textuur is wat hard.
Omen is.. lastig te beschrijven! Het lijkt haast een metallic duochrome, paars met een blauwe en turquoise gloed. Prachtig! Ook deze swatch is twee vegen over elkaar. Het pigment is wel oké, de textuur is vrij zacht.
Junkshow is een knalroze metallic kleur met een blauwe ondertoon. Goed gepigmenteerd, zachte textuur. Fijn!
Tainted is een koele lila-roze kleur gouden shimmer. Ik vind deze kleur erg apart en mooi! Het pigment is ook nog eens heel goed.




Half Truth, Blackout, Ace, M.I.A., Deeper

Half Truth is een donkere paars-grijzige kleur. Het pigment is goed en de textuur zacht.
Blackout is mat zwart, ik vond de gitzwarte pan veelbelovend uitzien. Maar het pigment valt tegen, de swatch zijn twee vegen.
Ace is donkergrijs met een blauwe ondertoon. Deze is gelukkig juist weer heel goed gepigmenteerd. Erg mooie, aparte kleur ook!
M.I.A. is diep donkerbruin met een zachte glans. Echt prachtig gepigmenteerd, wauw! De textuur is vrij zacht.
Deeper is een bruin-gouden shimmer kleur. Het pigment is super en de textuur erg zacht.



De oogschaduws zijn haast allemaal prachtig gepigmenteerd. Op Blackout na, al is die natuurlijk wel op te bouwen en mooier over een primer. De kleuren knallen op de huid even hard als in de pans! En de variatie vind ik ook erg goed. Ik ben echt ontzettend blij met dit palette. De kleuren vind ik stuk voor stuk prachtig. Ik vind het trouwens opvallend dat Urban decay zo'n groot palette uitbrengt met enkel oogschaduws, geen mini's of frutsels. En ergens kan ik die simpliciteit waarderen! Geen gedoe, praktisch palette en het draait puur en alleen om de schitterende oogschaduws.

Het 15th Anniversary Palette is verkrijgbaar bij een aantal Sephora's, sowieso degene die een Urban Decay schap hebben. Het kost €48, redelijk wat. Maar als je bedenkt dat dat €3,20 per schitterende kleur (van 1.3 gram) is valt het nog best mee. Ook geldt nog steeds de 25% kortingsactie bij aankoop van twee make-up producten bij Sephora. Daarvan had ik in elk geval wijs gebruik van gemaakt! Er komt dus nog meer Urban Decay! En sowieso binnenkort een artikel met looks met dit palette.

Liefs,
Maud