zaterdag 19 november 2011

Swatches: MAX nagellak (Action)



Dat de Action best fijne cosmetica producten verkoopt is geen geheim meer. Je kunt je afvragen hoe ze het voor die prijzen kunnen maken! Dat geldt ook voor de nagellak, ze kosten nog geen halve euro per stuk. En het is nog best fijne nagellak ook!




Base Coat, French Pink, Peach, Riviera Red

Ik heb zelf nog maar vier lakjes uit de Action schappen weten te graaien. De verkrijgbaarheid lijkt altijd compleet anders. Zo zijn er ook nog blauwe en paarse lakjes van te vinden. Maar waar en wanneer? Geen idee! Tot nu toe kwam ik de base coat, twee roze en één rood lakje tegen.
De flesjes zijn vrij simpel en standaard, niets op aan te merken eigenlijk. Ze komen  in zo'n plastic+kartonnen verpakking.

Van de base coat heb ik geen swatches (want: doorzichtig). Wel kan ik vertellen dat ik het een fijne base coat vind. Hij zorgt ervoor dat de nagellak die erover gaat mijn nagels niet verkleurt. Dat lijkt me het voornaamste doel van een base coat gebruiken. Of het veel doet voor de houdbaarheid van nagellak vind ik moeilijk te beoordelen. Op de eerste plaats draag ik nooit echt lang één lakje en daarbij heb ik zelden last van nagellak die snel chipped of tipwear krijgt.





Als eerst French Pink. Een lief lichtroze kleurtje met een mooie cream finish. Ik vind dit echt een heel mooi kleurtje, love it! Hij dekt best goed voor zo'n lichte kleur. Na twee laagjes zie je wel nog vaag de nagelrand zitten, op de foto's heb ik drie laagjes op.





Peach is een echt peachy roze lakje. Een mooi vrolijk kleurtje! Zelf ben ik nog bezig met van peachy nagellak te gaan houden, maar dit lakje helpt daar zeker bij. Deze vind ik (ook door de kleur) iets minder goed dekken. Ook deze is het mooist na drie laagjes.






Riviera Red lijkt standaard rode nagellak. In het zonlicht is hij erg knallend en haast koraalrood en in de schaduw juist haast bordeaux rood. Dat verschil vind ik erg groot! Wel vind ik het een mooie kleur! Maar ik bij een kleurtje als deze had ik wat betere dekking verwacht. Op de foto's heb ik twee laagjes op, maar je ziet op sommige nagels nog goed de nagelranden zitten. Een derde laagje was dus beter geweest.

Ik vind de nagellak die ik van MAX heb best fijn. Ze dekken niet heel goed, dat is wel jammer. Maar ze drogen wel erg snel! Met name Peach en Riviera Red zijn ondanks meerdere laagjes binnen no-time droog. Handig als je toch nog even snel je nagels wilt doen als je ergens heen gaat, of als het al laat in de avond is en je geen uren wilt opblijven tot je nagellak droog is.

Voor de prijs van €0,49 kan ik geen slecht woord kwijt over deze nagellak. Prima budget lakjes! Het is alleen even afwachten welke kleuren je tegenkomt in de grabbelton-schappen. Maar met wat doorzettingsvermogen ga ik proberen zoveel mogelijk te bemachtigen!

Heb jij nagellak van MAX/Action? Wat vind je ervan?

Liefs,
Maud