zondag 13 november 2011

Stash: Foundation



Ik heb een lange tijd ontzettend gestunteld met foundation. Het duurde erg lang voordat ik ermee om kon gaan. Het is niet zo dat ik nooit zonder make-up op de deur uit ga (dat doe ik zelfs vaak), maar ik zou niet meer zonder mijn foundation stash kunnen. Het is gewoon zo fijn om 's ochtends zo'n grauw, brak gezicht te zien opfrissen. En vandaag laat ik zien waarmee ik dat tegenwoordig zoal doe!



Als eerst mijn vloeibare foundations. Ik heb er niet zo heel veel, en dat vind ik ook niet echt nodig. Links staat M.A.C. Studio Fix Fluid, in NW35, deze gebruik ik eigenlijk alleen als ik 's zomers wat bruiner ben. Ik vind deze erg fijn hoor, het is al m'n tweede flesje, maar door de prijs koop ik denk ik pas weer eentje als deze op is. Dat duurt een jaar (doordat ik 'em in de winter niet gebruik), dan is het weer zomer.. en dan koop ik weer NW35!

Twee Catrice Photo Finish foundations. In 020 Rosy Beige en 030 Caramel Beige. 030 is nu inmiddels weer iets te donker voor me. Eentje voor de korte tussen periodes dus. 020 past nu perfect bij mijn huidskleur. Mocht ik nog iets lichter worden, dan heb ik nog een Max Factor Lasting Performance foundation in 101 Ivory Beige, de lichtste die ik heb.





Ondanks dat ik geen groot fan ben, toch drie poeders. Een Mineral Radiance in 01 Rosé Clair van Bourjois. Deze vind ik absoluut niet fijn, het geeft gewoon een lelijk poeder-effect. Amper gebruikt dus. Een andere van Bourjois, geen idee hoe die heet en volgens mij de lichtste kleur. Deze heb ik al erg lang en veel gebruikt. Een stuk fijner, maar de laatste tijd gebruik ik hem eigenlijk nooit meer.

Translucent Loose Powder van de 50's Girls Reloaded collectie van Essence. Dit is de enige losse, transparante poeder die ik heb. En ik vind het een heel fijn product. Ik gebruik deze regelmatige onder mijn ogen, waar foundation op lange dagen niet goed blijft zitten. Je ziet het helemaal niet op de huid, dus het laat de droogte van mijn huid niet nog beter zien, fijn!



Jaren geleden had je me al die foundations kunnen geven en was ik er gewoon los meegegaan. Maar nu zou ik zonder mijn tools er zielig bij staan te kijken.
Mijn Beauty Blender vind ik het fijnst van allemaal! Ik wil en kan niet meer zonder dit sponsje. Het brengt foundation zo mooi aan en het voelt ook best verfrissend in de ochtend, zo'n koel sponsje over je gezicht deppen. Maar ik gebruik de laatste tijd vaker mijn Catrice Photo Finish foundations, die breng ik liever met kwasten op. Hiervoor gebruik ik een Zoeva (Bamboo set) buffer kwast en een M.A.C. 190 foundation kwast.

Primers beginnen ook steeds meer voor te komen in mijn dagelijkse routine. Ik heb een Smoothing Primer van Sephora en Prime and Fine van Catrice. Beide vind ik erg prettig om te gebruiken voordat mijn foundation op doe. Ze creëren een egale basis en zorgen er ook voor dat het langer blijft zitten, hooray!

Van veel producten denk ik 'had ik dat maar veel eerder ontdekt, had me wat cakey-faces gescheeld'. Maar de ontdekkingsreis was interessant hoor. En stiekem kan het altijd nóg beter. Een air-brush set lijkt me gaaf, maar voor de prijzen ervan ben ik veel te gierig. Misschien als ze ooit eens goedkoper worden. Ik ben sowieso niet zo van het foundations kopen. Ik wil er geen giga-stash van op bouwen.

Wat is jouw favoriete foundation? En hoe ziet je routine eruit?

Liefs,
Maud