vrijdag 18 november 2011

Review: Lush Atomic Toothy Tabs



Lush heeft wel vaker leuke en innovatieve producten, de Toothy Tabs vind ik daar zeker bijhoren. Kleine tabletjes om je tanden mee te poetsen! Dat klinkt apart. Ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan tandpasta uit tubes. Sinds ik er voor het eerst over had gelezen was ik al nieuwsgierig. En pas geleden kreeg ik de Atomic variant toegestuurd om te reviewen.



De Toothy Tabs zitten in een kartonnen doosje, uiteraard een stuk milieuvriendelijker dan plastic tandpasta tubes. De ingrediënten zijn Fairtrade, allemaal helemaal goed en verantwoord dus! Er zitten 40 tabletjes in een doosje. Je kunt het het beste op een droge plek bewaren.

Met zulke tabletjes je tandenpoetsen is heel anders dan met tandpasta. De korreltjes binnen houden is een kunst die ik even onder de knie moest krijgen. Het schuimt wel erg goed, zo lijkt het toch nog wel op de oude vertrouwde tandpasta-experience.





Ik heb de Atomic variant, die smaakt naar koffie, kruidnagel en gember. Bij het lezen hiervan werd het me even slecht. Ik lust geen koffie en van kruidnagel krijg ik rillingen. De smaak is dan ook heel erg.. apart. Van frisse tandpasta naar kruidige cafeïne is een wereld van verschil.

De smaak spreekt me absoluut niet aan. Toch gebruik ik ze wel af en toe. Ik neem ze graag mee in mijn tas, dat is gewoon ideaal. Het kleine doosje past in elk tasje en de tabletten kunnen uiteraard niet lekken. Het belangrijkst: mijn tanden en mond zijn erna wel fris en schoon.
De Toothy Tabs van Lush zijn in zes varianten verkrijgbaar, een doosje kost €3,75. Dat is niet heel goedkoop, maar tandpasta is sowieso vaak niet goedkoop. Ik denk dat mijn doosje wel een tijdje mee zal gaan, gezien ik ze niet dagelijks 's ochtends en 's avonds zal gebruiken.

Heb jij al ervaring met Lush Toothy Tabs?

Liefs,
Maud

De producten in dit artikel zijn naar mij opgestuurd door een merk, bedrijf of PR-bureau om te reviewen. Dit heeft uiteraard geen invloed op mijn mening over de producten.