maandag 7 november 2011

Review: Essence Vampire's Love - Lash Powder



Volumizing Lash Powder van de Vampire's Love collectie van Essence. Wat ben ik hier ontzettend nieuwsgierig naar geweest! Ik had nog nooit over zo'n product gehoord. Dan is het wel erg leuk als ineens een goed verkrijgbaar budget-merk ermee komt! En ik ben op een eeuwige missie opzoek naar de producten die mijn wimpers het allermooist maken, dit goedje verdiende zeker een kans.





De Volumizing Lash Powder komt in een plastic doosje, er zit nog een mascara borsteltje bij. Dat mag ook wel, want je wilt niet je gewone mascara applicator in hierin steken! Zie je alle kleine 'stofjes' op het doosje? Dat is een voorproefje van het poeder! Het zat over de hele display in de winkel (er zal wel eentje gesneuveld zijn daar).





Bij wimper-poeder stelde ik me echt poeder voor. Zoals was-poeder en poedersuiker. Maar het lijkt meer op wit glaswol in een potje. Maar close-up zie je dat het fibers zijn, die komen ook wel eens voor in 'gewone' mascara.
De verpakking vind ik trouwens wel mooi. Een simpel glazen potje. De opening is groot genoeg voor het bijbehorende mascara-borsteltje. Misschien zelfs iets te groot! Ik moest uitkijken dat niet de hele inhoud met het borsteltje mee eruit kwam.




Dus wat moet je er dan mee? Eerst gewone mascara op doen (heus niet per se eentje van Essence), snel erna het poeder als de mascara nog niet droog is. Het is inderdaad een slim plan je ogen zo ver mogelijk dicht te houden terwijl je het opbrengt. En vervolgens nog een laagje gewone mascara.

Dat ging ik doen dus! Als eerst mijn mascara-loze wimpers:





Op de foto heb ik op het linkse oog de Volumizing Lash Powder gebruikt. Rechts alleen mascara. Het is geen immens verschil, maar er is verschil! Meer volume lijken mijn wimpers er wel door te krijgen, ook worden ze net iets langer. Ik merkte wel dat het spinnen-poten-effect op de loer lag. Als ik nog even enthousiast door was gegaan met m'n mascara was het dat wel geworden. Ik besloot na wat foto's te maken van het verschil het nog op mijn rechter (op de foto dan) oog op te brengen.



Hier zie je een close-up van het oog waarbij ik het iets later opbracht. Dat ging helemaal niet zo makkelijk, het is dus echt beter om het op nog 'natte' mascara aan te brengen. Anders blijven de fibers een beetje op de wimpers liggen en heb je nog sneller een stel spinnenpootjes als wimpers. Het is dus belangrijk het snel op te brengen.

Ik ben best blij dat ik de Volumizing Lash Powder heb gekocht. Het zal geen product zijn voor dagelijks gebruik, daar is het me net wat te veel gedoe voor. Maar ik weet zeker dat ik het nog vaker zal gebruiken. Een leuk 'hebben-ding/product'! De Volumizing Lash Powder kost €2,99. De Vampire's Love LE zal waarschijnlijk deze week in Nederland verschijnen en is nu al in Duitsland verkrijgbaar.

Wat vind jij van de Volumizing Lash Powder? Iets voor jou?

Liefs,
Maud