zaterdag 5 november 2011

Review: Catrice Prime and Fine



Gister kwam de Catrice Prime And Fine al langs in een shoplog. Ik heb sinds afgelopen maandag deze gezichtsbasis. En ik heb hem sindsdien ook elke dag gebruikt. Ik vind primers erg fijn, ze zorgen ervoor dat producten fijner opbrengen en beter blijven zitten. Ik was wel benieuwd hoe goed Prime And Fine van Catrice daarin zou zijn!




Primers vind ik een erg luxe product, met degene die ik heb ben ik dan ook erg zuinig. Ik vond het altijd meer iets voor 'speciale' gelegenheden of erg lange dagen. Met een budget-product heb ik dat vaak net iets minder. Dat is ergens wel fijn, zo gebruik ik een product tenminste vaker.



De verpakking vind ik best mooi. Een glazen potje geeft een wat luxer gevoel. Maar hij is ook zwaarder en heeft een grotere kans op kapot gaan als je hem laat vallen. De zwarte dop zilveren tekst ziet er wel mooi en strak uit. Hij sluit ook goed, wat natuurlijk fijn is om het product langer goed te houden.






Prime And Fine is een licht gekleurd goedje. Het potjes is bijna tot aan de rand gevuld. Dat is wel zo fijn als je hem met je vingers wilt aanbrengen. Zelf gebruik ik een kwast om het uit het potje te halen en op te doen, als smeer ik het erna wel het liefst met mijn vingers uit. De substantie is een beetje dik, maar wel heel makkelijk uit te smeren, waarna het heel zacht voelt. De lichte kleur verdwijnt helemaal op het gezicht. Wel ruikt het een beetje apart. Een beetje chemisch, niet de meest prettige geur. Maar zelf vind ik het niet heel erg storend.



Prime And Fine belooft de huid zacht en glad te maken en poriƫn en lijntjes te laten verdwijnen. Dat zijn mooie beloftes! Nu geloof ik niet dat primers diepe rimpels kunnen verhullen, maar ik heb er nog geen op dat op te proberen.

Wel maakt deze mijn gezicht heel veel gladder. Ik heb een droge huid waar dus nog wel eens droge plekjes op verschijnen. Make-up accentueert dat meestal, maar met een primer die de huid egaler maakt valt het een stuk minder op. Dat is heel fijn! Verder is foundation opbrengen net iets fijner en blijft het ook beter zitten. Nog twee grote pluspunten!

De Catrice Prime And Fine basis kost €4,99, zelf had ik er nog 35% korting op, zo betaalde ik er maar €3,24 voor! Maar ook vijf euro vind ik niet te veel voor een fijne primer. Er zit 14 gram product in, ik verwacht er wel een tijdje mee vooruit te komen. Al denk ik ook dat 'em erg veel ga gebruiken! Ik vind dit product zeker een aanrader, alleen als je helemaal niet tegen een apart geurtje kunt zou ik hem niet kopen.

Gebruik jij (regelmatig) een primer voor je gezicht?

Liefs,
Maud