woensdag 16 november 2011

Review: 10 Blush palette



Op de wonderlijke wereld Ebay is veel moois te vinden voor beautyliefhebbers. Onlangs bestelde ik weer eens wat paletten, waaronder ook het 10 Blush palette. De naam zegt het al, een palette met tien verschillende blushes erin. Ik hou van blushes, maar ik betrap mezelf erop steeds dezelfde soort kleuren te kopen. Peachy, met goude glansjes of shimmer. Een palette als dit leek me ideaal om mijn blush stash wat gevarieerder te maken.



De blushes zijn behoorlijk uiteenlopend; knalroze, oranje, peachy, neutraal, lichtroze. Lekker veel variatie dus, precies wat ik wou. Ik heb inmiddels genoeg blushes à la Bella Bamba, Peachykeen, Rose Gold etc. Lichtroze, beige en knalroze zijn helemaal nieuw in m'n blush stash (in poeder-vorm dan).

De verpakking lijkt op die van 88 palettes, alleen is deze ongeveer de helft in breedte. Het is van stevig, matzwart plastic. Door het formaat makkelijk te herkennen tussen m'n andere paletten.





De bovenste rij is geheel gepigmenteerd. Vooral van de lichte kleuren was ik onder de indruk. De middelste kleur vind ik heel mooi! Ook leuk dat de oranje blush precies zo uit ziet als in de pan. De kleur ernaast, helemaal rechts, is net iets donkerder oranje.





De onderste rij is ook niet slecht. Al heb ik van de knalroze kleur twee lagen op gedaan. Die was een stuk minder dan de rest. De blush linksonder valt erg licht uit. De tweede van links is zo'n prachtige peachy kleur waar ik helemaal gek op ben. De rechtse komt daar ook wel bij in de buurt. 

Tijdens het swatchen viel me heel erg op de dat blushes verschillend aanvoelen. Sommige zijn erg hard (zoals de knalroze) en andere (met name shimmer blushes) zijn heel zacht. De zachte korrelen dan ook wat meer in de pans. Ik heb van drie blushes nog full-face foto's gemaakt.



Als eerst wou ik de peachy kleur (onderste rij, tweede links) proberen. De kleur gaf ook op mijn kwast goed af. Wel was dit eentje die na het gebruiken erg kruimelig was. Al had ik daar op mijn wangen geen last van, gelukkih! De kleur vind ik prachtig. De blush brengt fijn aan en blend makkelijk.



Ik was benieuwd of de knalroze wel op mijn wangen op te bouwen zou zijn (onderste rij, tweede rechts). Het antwoord is ja! Het is een behoorlijk roze blush. Hij lijkt iets donkerder op de full-face foto, in het echt is 'ie feller. Deze vond ik wat minder prettig in gebruik, doordat 'ie zo hard moest ik er vaak met m'n kwast erover heen om er kleur mee op te vangen. Na een paar vegen over mijn wangen moest ik dat nog een paar keer herhalen. Maar dan heb je wat: knalroze Barbie wangen! Leuk mocht ik daar een keertje zin in hebben.



En als laatst wou ik zien hoe oranje wangetjes me staan (bovenste rij, tweede rechts). Ik vind het een erg leuke blush kleur! Hij is niet helemaal knaloranje op mij wangen, maar dat hoeft ook niet van mij. Deze geeft goed af op m'n kwast en laat zich ook prettig blenden. Fijn!

Ik ben erg blij met dit palette! Ik heb er een boel kleuren bij die ik nog niet had. Zulke kleuren koop ik ook gewoon niet snel los, terwijl ik ze eigenlijk net zo goed erg mooi vind! Wel jammer dat de kwaliteit, of misschien meer structuur zo verschilt. Ik hou toch meer van zachte blushes die goed gepigmenteerd zijn.
Maar dan de prijs! Ik betaalde er $7,43 voor bij deze Ebay verkoper. Omgerekend is dat €5,44. Ik denk dat meer dan de helft van al mijn blushes duurder waren dan dat. En met dit palette heb je gewoon tien blushes ervoor, waarvan het merendeel erg fijn is. Deze is ook op sommige Nederlandse webshops te koop, dan kost 'ie toch al snel weer rond de €14. Toch is dat voor tien mooie blushes nog best schappelijk.

Wat is jouw favoriete blush kleur (of kleuren)?

Liefs,
Maud