donderdag 17 november 2011

How to: Uiltjes nail art



Ik heb al eens eerder een uiltjes nail-art gemaakt. Gisteren kwam ik op Cindy Blogs Nails, een erg leuke tutorial tegen van een heel ander soort uiltjes nail-art. Ik wou 'em maar wat graag proberen en ging gelijk aan de slag. Zelf maakte ik tussendoor ook nog foto's, om jullie het stap voor stap te laten zien.



Wat gebruikte ik allemaal? Veel!
Oké, de nagellak (v.l.n.r.): P2 Scandal, Catrice Sweets For My Sweets, Hello Kitty Banana Cream, P2 Hug Me, Manhattan, China Glaze Grape Pop, Essence Pop Pastel Blue, Essence Chuck, China Glaze Sun Worshiper, P2 Eternal, Essence Ahoy, Essence Colour & Go topcoat.
Phew! Voor de rest gebruikte ik nog een aantal dotting tools.



Ik begon met een soort half moon manicure. De zijkanten iets omhoog lopend in dit geval, zodat de uiltjes oortjes krijgen. Erna bracht ik de lichter gekleurde borstjes aan. Ik was wat enthousiast en had het roze uiltje al witte ogen gegeven.



Erna kregen alle uilen witte ogen. Terwijl die wat droogde maakte ik met een dotting tool stippen op de buiken van de uiltjes, in de kleur van de rest van hun lijfje.
Met een wat kleinere dotting tool zette ik nog zwarte stippen in hun witte ogen, dat ziet er net iets lieflijker uit. En dan nog hun snaveltjes, wederom met een dotting tool. Topcoat erover en klaar!


Ik vind het resultaat erg leuk. Een vrolijke uiltjes familie op mijn nagels! Mijn duimen? Die heb ik gewoon zwart gelakt. Deze nail-art is vrij makkelijk om te maken, maar je hebt er wel een boel nagellak voor nodig. Goede combinaties vinden heeft me wat tijd gekost.

Wat vind jij van deze nail-art?

Liefs,
Maud