vrijdag 18 november 2011

Essence Vampire's Love palette - Swatches & Looks



Het palette van de Essence Vampire's Love collectie trok me in eerste instantie niet. Na het swatchen in de winkel besloot ik 'em te laten liggen. In de afgelopen week zag ik het palette toch vaak langs komen op andere blogs, toen ik er eenmaal wat looks mee had gezien, wou ik 'em stiekem toch wel. Omdat jullie deze vast al op veel blogs hebben gezien houd ik het swatches-deel kort en heb ik er twee looks mee gemaakt.





De verpakking is van zwart, shiny plastic. Volgens mij is het best een stevig doosje, al ga ik het toch maar niet testen door 'em te laten vallen..
Het palette bevat zes kleuren oogschaduw en een dubbele applicator. De binnenkant van de 'deksel' is een spiegeltje, wel handig. In totaal bevat het palette 4 gram oogschaduw, per kleur is dat dus niet heel veel.




Bovenste rij


Onderste rij


Ik ben nog steeds niet enthousiast over het pigment. Na één veeg, zonder basis, zien alle kleuren er nogal 'mwah..' uit. Meestal betekent zo'n pigmentatie voor mij dat er geen look mee valt te maken. Toch blijkt niets minder waar te zijn!





Voor deze eerste look gebruikte ik de zilveren oogschaduw (onderste rij, midden), de donkerblauw-grijze kleur die erboven en de donkerpaarse (rechtsboven). Ik stond versteld van hoe dekkend en shiny de zilveren kleur uitkwam op mijn oogleden. Maar ook de donkerblauw en donkerpaars zien er stukken beter uit dan op de swatches. Ook lieten alle drie deze kleuren zich fijn blenden zonder helemaal uit te vagen.





Voor deze look gebruikte ik de twee linkse kleuren uit het palette. De donkergroen met gouden glitters en de zwart met zilveren glitters. En ook nog een beetje van de zilveren kleur als highlighter. De groene kleur vind ik (als veel andere) erg mooi en bijzonder. Het komt dan ook goed uit dat die snel en makkelijk op te bouwen is, net als de zwarte kleur. Ze lieten zich prettig blenden en vaagden totaal niet uit. Love it!

Ik heb voor beide looks UDPP in Eden gebruikt als basis, zonder vallen alle kleuren op mijn oogleden een stuk lichter uit en blijven ze slechter zitten.
Voor €3,79 vind ik het een prima palette. Ondanks dat de pigmentatie wat te wensen overlaat, al ga ik voor die prijs er ook niet over klagen. De kleuren vind ik erg bruikbaar (ik hou van donkere ooglooks) en prettig werken, dat is het belangrijkst.

Liefs,
Maud