zaterdag 26 november 2011

Beauty Before Breakfast bestaat 1 jaar!


Het is vandaag precies één jaar geleden dat ik met Beauty Before Breakfast begon. Ik maakte op Blogspot het account aan, maakte de (oude) lay-out en schreef het eerste artikelMet veel plezier begon ik aan het beauty-bloggende bestaan. Nu ik een jaar verder ben kan ik wel zeggen dat bloggen één van mijn grootste hobby's is!

Toen ik één jaar terug begon had ik mezelf opgelegd minstens om de dag te bloggen. Ik merkte na een tijd dat dagelijks ook haalbaar was, vanaf maart begon ik steevast dagelijks een artikel in te plannen. Ik herinner me nog heel goed hoe ontzettend blij ik was toen er steeds meer volgers bij kwamen. Bloggen vind ik sowieso leuk, maar een publiek hebben maakt het nog zoveel leuker. Doordat ik meer volgers kreeg werd ik ook steeds trotser erop, dat maakte het weer makkelijker om mijn vriend, vrienden en familie erover te vertellen. Ik had nooit durven dromen überhaupt meer dan honderd volgers via GFC te krijgen. De huidige cijfers vind ik onvoorstelbaar, het maakt me zo gelukkig!


Statistieken en feitjes
  • Dit is artikel nummer 448!
  • Ik heb 3 keer de lay-out veranderd.
  • Met 140 artikelen is nagellak de meest gebruikte tag.
  • Er kwamen maar liefst 45 nail-arts langs.
  • Op 27 februari plaatste ik voor het eerst een filmpje.
  • Dagelijks komen er gemiddeld 1.200 unieke bezoekers op mijn blog.
  • Via Bloglovin' volgen 975 mensen BBB en via GFC 405.
  • Pas een kleine twee weken geleden kocht ik een eigen domein.

Het afgelopen jaar was voor mij hartstikke leuk! Ik heb veel geleerd over cosmetica, veel plezier gehad in het schrijven, fotograferen en testen voor BBB, veel lieve beautyblog-collega's ontmoet en veel geshopt. Mijn stash heb ik ook enorm zien groeien, ik heb zoveel geweldige producten ontdekt waar ik helemaal niet meer zonder zou kunnen.
Het afgelopen jaar lijkt voor mij zowel lang als kort. Als ik terug denk aan hoe ik begon met de eerste stapjes voelt het zo lang geleden. Maar tegelijk ging het afgelopen jaar heel snel. Time flies when your're having fun! Door die tijd heen ben ik bloggen alleen maar leuker gaan vinden, is mijn motivatie ervoor gegroeid en heb ik erg veel zin in het tweede levensjaar van mijn blog!


In dit artikel wil ik nog één ander nieuwtje kwijt. Ik werd onlangs benaderd door Kruidvat, met de vraag of ik make-up reviews en (met name) looks wil gaan maken voor hun Facebook-pagina. Uiteraard zei ik ja op dit mooie voorstel. De artikelen zullen gewoon hier op Beauty Before Breakfast verschijnen en gelinkt worden naar de Kruidvat Facebook pagina.
Hierdoor werd ik weer herinnerend aan iets wat al eeuwen (of emh, een jaartje) op mijn to-do-list staat, een Facebook pagina maken voor mijn blog! Dat heb ik nu dus inmiddels gedaan, al is 'ie nu nog wat zielig en leeg.. Hopelijk komt 'ie snel een beetje tot leven.

Voor het geweldige afgelopen jaar wil ik eigenlijk jullie, mijn lieve lezeressen, het meest bedanken. Jullie zijn degene die het voor mij het leukst maakten. Zonder jullie zou ik het -ondanks alle artikelen- leeg vinden, jullie bezoekjes en reacties geven mij een 'gezellig gevoel' als ik op mijn blog kijk (of de reacties lees in m'n mail). Dus nogmaals: dankjulliewel allemaal! Om het één-jarig bestaan te vieren komen er uiteraard een wat winacties de komende tijd. Vandaag maak ik bekend wie het P2 Black Deluxe setje heeft gewonnen en komt er weer een andere winactie online.

Liefs,
Maud