maandag 31 oktober 2011

Review: Catrice PhotoFinish foundation



Als het op foundation aan komt ben ik erg kieskeurig. Ik probeer af en toe wel eens iets nieuws. Maar eigenlijk ben ik hartstikke gehecht aan mijn M.A.C. Studio Fix Fluid. Ik heb ruim een halfjaar geleden zoveel goeds gelezen over de Catrice Photo Finish foundation, het maakte me wel nieuwsgierig. Toch heeft het nog erg lang geduurd voordat ik hem dan eindelijk kocht.







De foundation belooft 18 uur te blijven zitten. Ook zitten er lichtreflecterende deeltjes in voor een stralende huid, is de foundation olie-vrij en dermatologisch getest.

De verpakking vind ik erg mooi. Het is een stevig glazen flesje, zwart pompje, doorzichtig dopje. Het ziet er heel luxe uit voor een budget product!





Ik zelf heb de kleur 030 Caramel Beige. Meestal heb ik één van de lichtere tinten, maar de lichtste hiervan is heel erg licht. Maar thuis viel me pas op dat deze foundation op de huid wat donderder wordt..


Het lijkt hierboven net alsof ik de foundation in twee tinten heb, maar de rechtse swatch had ik een minuutje eerder aangebracht dan de linker. Een behoorlijke verschil!

De substantie is best dik. Dikker dan ik gewend ben! Toen ik hem voor het eerst opbracht (met mijn geliefde en vertrouwde Beautyblender) viel het me wat tegen. De dag erna besloot ik mijn buffer kwast voor het eerst voor foundation te gebruiken, in combinatie met de Photo Finish foundation. En dat beviel heel goed!



Een zeer charmante foto. Op de rechterhelft van mijn gezicht (op de foto) heb ik de foundation op, op de linkerhelft helemaal niets. De Photo Finish foundation dekt best goed. Rode plekjes worden echt heel goed bedekt!
Met mijn heftige ochtend-wallen zijn wat lastiger voor deze. Om die goed te camoufleren kan ik het beste concealer ervoor gebruiken.. De foundation is gelukkig wel goed op te bouwen, zonder er snel cakey uit te gaan zien. Hij matteert goed, maar niet té, want hij laat ook hier en daar een mooie glow achter.

Sinds ik de Photo Finish foundation heb, en mijn buffer kwast heb ontdekt, gebruik ik hem dagelijks! Voor mijn wallen ben ik toch weer mijn Beautyblender gaan gebruiken, die werkt het daar net iets mooier af. Ik ben wel blij dat ik nu ook mijn buffer kwast gebruik. En ik ben heel blij dat ik een hartstikke fijne budget-foundation heb ontdekt!
De Catrice Photo Finish foundation kost €5,99. Dat vind ik erg weinig voor een foundation over het algemeen, maar al helemaal voor een goede foundation!

Liefs,
Maud