dinsdag 25 oktober 2011

Review: Catrice - Big City Life paletten



Gister konden jullie al zien dat ik alle vier de paletten heb gekocht van de Catrice Big City Life LE. Ik had er zo lang naar uitgekeken! Natuurlijk vind ik nagellak altijd wel leuk, maar de paletten maakte deze LE toch wel erg speciaal. Toen ik thuis kwam kom ik niet wachten en begon ik gelijk met foto's en swatches maken. Tijdens het swatchen werd ik nog blijer dat ik toch alle paletten heb aangeschaft!





Ik vind de verpakkingen zo leuk! Mooie prints van sights die voor de stad staan. Sommige zullen het vast wel een nadeel vinden dat ze van karton zijn. Zulke verpakkingen slijten snel als je ze vaak meeneemt. Zelf vind ik dit eigenlijk niet zo'n probleem. Op de achterkant staat nog een praatje over de stad en het palette (hetzelfde als de pers informatie). En zo'n stappenplan voor een bepaalde look ermee te maken.

Elk palette bevat zes kleuren oogschaduw, twee blushes, een zwart oogpotloodje en een kwastje. De indeling liet vele al denken aan de Too Faced palettes. Ze zijn ook ongeveer even groot, en ja, die indeling lijkt er verdacht veel op! Als je ze opent zit er nog een plastic velletje over de oogschaduws.




New York, Berlin, London, Sydney

Ik vind de kleuren in de paletten prachtig uitzien! Ze zijn allemaal nog vrij 'neutraal'. New York en London hebben een paar apartere kleurtjes. Berlin en Sydney vind ik vrij neutraal. Niets mis mee trouwens, ik ben gek op mooie natuurlijke kleurtjes. En ze hebben toch wel iets aparts!

En dan nu de paletten en swatches één voor één. Alle swatches zijn zonder basis.







New York, New York.. Ik hou van New York! Dit palette vind ik dan ook erg leuk, alleen al om de print van de verpakking en de namen van de oogschaduws. De opdruk van de namen lijkt wel ietsje te laag, maar ach, details.. Dit was het eerste palette wat ik ging swatchen, dus ik was razend nieuwsgierig! En ik werd niet teleurgesteld!


Boven Broadway, onder Statue of Liberty


Soho, Rockefeller, Brooklyn Bridge, Central Park, Times Square, Wall Street

Het pigment is gewoon goed! Niet helemaal 'wauw!', maar wel goed. Eigenlijk vind ik alle zes de oogschaduws en ook de blushes mooi. Brooklyn Bridge en Central Park vind ik wel de mooiste denk ik. Daar zit zo'n schitterende shimmer in! Broadway ga ik morgen gelijk proberen, ik ben gek op mooi warme blushes.







Berlijn, de mooie hoofdstad van onze buren in het oosten. Ik vind het een leuke stad, wederom moest ik deze dus wel hebben! Ook trokken de mooie natuurlijke tinten me wel. Van zulke paletten kan geen genoeg krijgen!


Boven Unter Dan Linden, onder Siegessäule.



Tiergarten, Branderburger Tor, Am Alex, Berlin Wall, Ku'Damm, Checkpoint Charlie

Wauw! Echt wauw! Zulk goed pigment had ik van geen één van deze palettes verwacht. Unter Den Linden vind ik wel erg donker (voor mijn huid), misschien dat ik die lichtjes als bronzer kan gebruiken. Siegessäule verdwijnt juist haast op mijn huid, het pigment was best oké, maar je ziet 'em niet zo goed.

De oogschaduws vind ik prachtig, stuk voor stuk, ik kan niet wachten om deze lekker vaak te gaan gebruiken. Het zijn zo'n mooie kleuren voor het najaar. Ik heb zo'n vermoeden dat dit nog wel eens een grote favoriet van me kan gaan worden1







London, een stad waar ik heel graag heen wil! En ook dit palette wou ik erg graag hebben. Ik had al swatches gezien, waar ik niet héél enthousiast van werd. Maar tijdens het swatchen in de winkel (er zijn testers, yay!) vond ik hem toch wel het kopen waard.


Boven London Eye, onder Greenwich


Hyde Park, City Hall, Big Ben, Globe Theatre, Picadilly Circus, Tower Bridge

En ja, het pigment is iets minder dan dat van de andere paletten. Wel jammer! Maar toch vind ik het niet slecht. Bovendien zal oogschaduw basis en wat opbouwen ook nog wel een heel verschil maken. De blushes zijn trouwens wel beide erg goed gepigmenteerd.







En, last but not least, het Sydney palette. Deze leek me, in de tijd dat ik afwachtend staarde naar de persfoto's, helemaal niet zo interessant. Nu kan ik me dat haast niet meer voorstellen, hoe kon me deze nou niet aanspreken? Het is een prachtig palette!


Boven Opera House, onder Tangora Zoo


Sydney Aquarium, Town Hall, The Rocks, Harbour Bridge, Royal Botanic Garden, Bondi beach

Het pigment is goed! Erg goed vind ik zelf! Vier prachtige natuurlijke kleuren en twee mooie lichte kleuren, die me heel mooi als highlighters lijken. De blushes vind ik ook weer mooi. Gewoon een super fijn en mooi palette dus!





Het oogpotloodje is wel oké. Het pigment is niet geweldig en ik betwijfel of 'ie goed blijft zitten. Maar het is wel handig als je een palet meeneemt, gelijk een kwastje en een oogpotlood erbij te hebben.

Ik ben hartstikke blij met deze paletten! Ik heb er zo lang naar uitgekeken dat de kans op teleurstelling best groot was. Maar dat hebben ze me helemaal niet! Ik ben erg onder de indruk van het pigment en van de verpakkingen word ik heel blij. Alleen het London palette vind ik net iets minder, maar alsnog niet slecht. De andere drie zijn gewoon super! Ik kan niet wachten om morgen wat looks te proberen met de paletten. Zouden jullie dat ook willen zien? Een paar looks met elk palette?

De paletten kosten €6,99 per stuk. Er is nu trouwens ook nog een fijne kortingsactie bij Kruidvat, 35% korting als je twee make-up producten koopt. Sowieso vond ik ze al niet te duur, je krijgt er toch heel wat voor! De oogschaduws bevatten 1.5 gram en de blushes 2.5 gram.

Welke vind jij het mooist? Ga jij nog iets van deze LE kopen?

Liefs,
Maud