zaterdag 8 oktober 2011

Op zoek naar mijn zwartste oogschaduw!



Toen mijn make-up stash nog bescheiden was en mijn liefde voor zwart vele malen groter dan nu, was ik continue opzoek naar een écht zwarte oogschaduw. Ik vond niets zwart genoeg, en als het dat wel was, zat er weer glitter in! Nu hoef ik zoiets niet meer in een winkel te zoeken, maar kan ik gewoon mijn stash doorspitten. En ik besloot die tienerdroom te laten uitkomen, dus op zoek naar die zwartste oogschaduw!

Tijdens mijn zoektocht kwam ik tot de conclusie geen mat zwarte mono's te hebben, wel had ik er zat in paletten! Ik verdeelde het dus in twee categorieën, glitter en mat-zwart. Mijn grote palettes (120, 88's) liet ik achterwege omdat hier wel heel veel zwarte oogschaduws inzitten, waarvan ik weet dat ze niet zo pikzwart zijn..



Ik begin met de glitter-zwarte oogschaduws, hiervan vond ik er maar drie! V.l.n.r.: Catrice - Captain of the Black Pearl, M.A.C. - Black Tied, Urban Decay - Oil Slick (o.a.: Dangerous palette). Alle drie zijn ze zwarte en glittery! Die van Catrice is harstikke budget-proof, die van M.A.C. is al wat duurder en het Urban Decay palette natuurlijk nog iets duurder.


Catrice Captain of the Black Pearl, M.A.C. Black Tied, UD Oil Slick

Als eerst één veeg-swatches. Die van Catrice is duidelijk het zwartst en heeft het meeste pigment. But where's the glitter? Die zie je zelfs in de vaag grijze Black Tied nog beter terug. Oil Slick is redelijk gepigmenteerd en geeft na één veeg de meeste glitter af.



Alle drie met flink wat lagen eroverheen. De van Catrice blijft het zwartst, maar met de minste glitter. Black Tied van M.A.C. had veruit de meeste extra lagen nodig om goed dekkend uit te zien. Oil Slick is ook wel behoorlijk zwart en heeft nog steeds de meeste glitters.
Die van Catrice zou ik als winnaar willen uitroepen, want het pigment is gewoon het beste en de prijs het fijnst.. Maar zou die ene glitter om de zoveel centimeter op de oogleden te zien zijn? Err, minder denk ik. Als ik dus zin heb ik glittery black, ga ik voor Oil Slick van Urban Decay.


V.l.n.r.: Sleek Original, Expresso Martini (Curaçao), Noir (Oh So Special). UD Black Dog (Black palette) en Perversion (BoS vol.lll)

Een wat aparte foto, maar zoals ik al zei: ik heb geen mat zwarte mono's! Dus ik heb de palettes een beetje onhandig gestapeld. Maar er zijn dus vijf zwarte te zien. Drie uit Sleek palettes en twee uit Urban Decay palettes.


Sleek Original, Expresso Martini, Noir. Urban Decay Black Dog, Perversion.

Als eerst weer één veeg swatches. De zwarte uit het Sleek Original palette is redelijk gepigmenteerd, Expresso Martini uit het Curaçao palette geeft amper kleur af, en Noir.. Noir is gewoon oh so special. Duidelijk de winnaar op deze foto! Black Dog krijgt een mooie tweede plaats en Perversion is niet echt diep zwart..


Original, Expresso Martini, Noir, Black Dog, Perversion.

En weer alle vijf met heel wat lagen over elkaar! Noir uit het Sleek Oh So Special palette blijft voor mij de winnaar. Dit is dé diepzwarte oogschaduw die ik me in mijn gothic-periodes wenste. De zwarte uit het Sleek Original palette en UD's Black Dog komen wel akelig dicht in de buurt. Expresso Martini en Perversion lijken naast de andere donkergrijs. En tja, donkergrijs is natuurlijk geen zwart!

Ik vind het erg leuk dat hieruit blijkt dat high-end zeker niet altijd wint van budget make-up. Het pigment van Catrice en Sleek is in dit geval beter dan Urban Decay en M.A.C. Terwijl je voor de prijzen daarvan heel wat Catrice en Sleek make-up kan kopen! Als ik nu de zwartste van de zwartste oogschaduw wil gebruik grijp ik vanzelf naar het Sleek Oh So Special palette, waarin mijn geliefde Noir zit. Wat een fantastische zwarte kleur!

Gebruik jij vaak zwarte oogschaduw?

Liefs,
Maud