zaterdag 1 oktober 2011

Holy Grail: Urban Decay Primer Potion



Ik vond het niet meer kunnen dat ik nog nooit een artikel heb geschreven over één van mijn all time favorites. Urban Decay Primer Potion. Dit is één van die ontdekkingen die mijn enthousiasme over make-up erger maakte. Nu kan ik me mijn leven haast niet meer voorstellen zonder deze oogschaduw primer!





Normaal gesproken vind ik zulke teksten op verpakkingen een beetje té.. Ook deze is erg lovend, maar goed, dat ben ik er zelf ook over. Dus ik kan ze alleen maar gelijk geven.
Ik kocht mijn eerste Primer Potion een paar jaar geleden. Het merk was toen nog niet in Nederland verkrijgbaar, ik ging voor het eerst naar Amerika en kocht er één. Ik was zo verliefd erop! Na een klein jaartje was 'ie ver op. Maar ik had geluk, want ik zou weer naar Amerika gaan!
Daar kocht ik er maar gelijk twee. Één daarvan is de versleten full size en de andere zit nog mooi in de verpakking. Ik doe nu alweer een dik jaar met de full size, die ik dus erg zuinig vind. Het is jammer dat de verpakking zo slijt, al is degene die ik nu gebruik al zo vaak mee geweest in make-up tasjes. De mini's die ik ook vaak gebruik maar thuis in mijn stash laat zien er nog allemaal mooi uit.

Verder heb ik dus nog vijf mini's, die vaak bij palettes zitten. Ik vind het alleen maar leuk! Meer Primer Potion! Super voor mee op reis, en hierdoor heb ik nog twee andere varianten.


Greed, Original, Eden.

Veel mensen vinden de verpakking onhandig. Je ziet niet hoeveel er nog in zit en je krijgt ze niet he-le-maal leeg. Maar ik vind ze zo schattig! Zo'n flesje past wel bij een holy grail, vind ik. Ook vind ik producten fijn die kunnen 'staan', wat tubes dus niet doen. En vind ik de lipgloss-like-applicator best prettig werken.
Maar Urban Decay gaf gehoor aan de klachten en verkoopt de Primer Potions nu (ook) in tubes!


Links de full size, rechts de mini.





De applicator van de flesjes variant lijkt op die van lipgloss. Ik vind deze best fijn. Die van de mini variant is wel een stuk rechter, misschien omdat 'ie anders niet goed in het kleinere flesje kon? Maar goed, zulke verschillen merk ik eigenlijk niet eens tot ik er foto's van bekijk!





Greed is een gouden shimmery primer. Deze gouden gloed blijf je onder veel oogschaduws zien. Ook is deze geschikt om als highlighter onder de wenkbrauwen te gebruiken.
De beloftes van de originele versie staan hierboven. Verder klopt het zeker dat deze goed blend met de huidskleur. Erg makkelijk om er snel wat van op te smeren!
Eden kun je niet zomaar ergens mikken, want deze primer heeft zelf flink wat pigment. Deze is speciaal voor matte oogschaduws en zou ze nog iets intenser maken dan de andere primers.



Hierboven zie je ze wat uitgevaagd. De originele is al bijna verdwenen, Greed glimt flink en Eden blijft crème kleurig en blend niet met de huid.

Ik heb over alle primers twee verschillende oogschaduws gedaan. Eerst een slecht gepigmenteerde blauwe oogschaduw, met een heel klein beetje shimmer erin.



Links de oogschaduw zonder primer (twee vegen) en ernaast over Greed, de originele en Eden (twee vegen, maar meer naast elkaar dan over elkaar).
Door alle primers ziet de kleur er aanzienlijk beter uit. Greed voegt een gouden gloed toe en laat de shimmers veel beter uitkomen.
De originele maakt de kleur heel veel intenser, ook de shimmer is wat zichtbaarder.
Eden maakt de kleur ook zeker intenser. Het lijkt ook wel alsof deze de kleur ietsjes matter maakt.

Dan nog een zwarte, matte oogschaduw. Die al vrij goed gepigmenteerd is.



Weer dezelfde volgorde. Links zonder basis, Greed, originele en Eden.
Greed krijgt er niet echt een gouden gloed of shimmer doorheen. Wel is het iets intenser zwart.
De originele zorgt er ook voor dat het nog zwarter wordt. En Eden al helemaal. Ik denk dat dit nog wel de beste keuze is voor zo'n mat zwarte kleur.

Qua de houdbaarheid heb ik geen foto-materiaal. Maar ik kan jullie uit jarenlange ervaring vertellen: deze houdt mijn oogschaduw op z'n plek! Héél erg lang. Door regen, door gejank, door niesbuien en dat door complete etmalen! Ik ben er inmiddels aan gewend dat als ik mijn make-up er 's avonds af wil halen mijn oogschaduw nog zo zit als deze is aangebracht. De belofte die ze maken over no more creasing, maken ze helemaal waar.
Wel moet ik zeggen dat mijn oogleden niet echt vettig zijn. Maar toch merk ik dat deze voor mij zeker beter werkt dan bijvoorbeeld de Hema basis, of NYX Milk (Jumbo Pecil) over m'n hele ooglid.. of helemaal niks. 

De prijs van Urban Decay Primer Potion ligt in Nederland rond de €18. Vrij prijzig dus. Zelf heb ik hem nooit hier gekocht en kan ik voorlopig nog wel vooruit met m'n stash aan Primer Potions.

Wat is jouw favoriete oogschaduw primer?

Liefs,
Maud