maandag 17 oktober 2011

Day #27 Inspired by artwork



Ik ben wel een kunstliefhebber, dus deze opdracht vond ik hartstikke leuk. Ik kan allerlei kunststijlen waarderen, maar het is kunst; dus niet allemaal makkelijk na te bootsen. Zeker niet als je canvassen nagels zijn en je verf nagellak! Ik wou graag een kunstwerk kiezen van een kunstenaar van Nederlandse bodem. Maar dan blijven er alsnog ontzettend veel wereldberoemde kunstwerken over!



Sterrennacht is een erg bekend schilderij van Vincent van Gogh. Zijn stijl vind ik persoonlijk wel interessant en het kwam goed uit dat ik hier eerder nail-arts van had gezien. Zo had ik een beetje moed dat het te doen moest zijn. Van Gogh's stijl is nog vrij makkelijk op nagels na te doen, het is wat schets-achtig met al die vegen kleur die een streperig effect geven. Makkelijker dan de Nachtwacht op mijn nagels maken leek me.



Ik gebruikte: Essence Pop Pastel Blue, Catrice Bye Bye Birdy, zwarte en witte Essence stripers, Essence Forever Mine en My Boyfriend's Jeans. En nog een dotting tool en nail-art kwastje.



Ik ben erg blij met het resultaat! Ik voelde me helemaal artsy-fatsy toen ik ermee bezig was. Eigenlijk had ik niet gedacht dat het er ook maar een beetje op zou lijken. Ik liet het gister nog aan mijn moeder zien en zij herkende het gelijk :) Ik denk dat er morgen nog geen nieuwe nail-art zal verschijnen, want dit wil ik toch wel langer dan één dagje op mijn nagels dragen!

Heb jij wel eens van een kunstwerk een nail-art gemaakt?

Liefs,
Maud