dinsdag 11 oktober 2011

Day #21 Inspired by a color



De eerste écht lastige opdracht.. een kleur, jeetje. Ik had constant 'roze' in mijn hoofd, maar ik wist niet wat ik ermee moest. En toen viel het me in dat oktober natuurlijk ook de Breast Cancer Awareness maand is! Reden genoeg om het Pink Ribbon logo in een flink roze en vrouwelijke nail-art te verwerken.



Ik gebruikte: een dotting tool, een zwarte en witte striper van Essence, Hor Or Not van Catrice, Sweets For My Sweets van Catrice, Run Forest Run van Catrice, Ahoy van Essence en kleine beads.



Ik vind het zelf wel leuk en vrolijk geworden. En in elk geval ook heel erg roze! Alleen de donkerroze wijsvinger nagel vind ik een beetje uit de toon vallen. Het Pink Ribbon logo wou ik het meest laten opvallen door die op een witte nagel te maken. Dat vind ik ook best gelukt.

Stilstaan bij zoiets gaat natuurlijk verder dan er een leuk nail-artje van maken. Ik denk dat iedereen wel iemand kent die tegen (borst)kanker vecht of heeft gevochten. Het is niet alleen deze maand extra belangrijk om die mensen een hart onder de riem te steken, dat is het altijd. Ik denk wel dat Pink Ribbon er toch in oktober iedereen er iets meer bij doet stil staan. Dat is natuurlijk mooi om te bereiken. Ik ben niet zo van het bidden en geloof meer in de wetenschap, maar daardoor hoop ik dan wel vurig dat er snel meer komt qua medicatie, voorkomende vaccins of andere methoden om de afschuwelijke ziekte te laten verdwijnen.

Nagels met het Pink Ribbon logo erop, toch een soort wandelende aware-maker, niet? Ik kan het toch niet laten om oppervlakkig maar luchtig te eindigen met, draag jij in oktober roze nagellak met de pink for october-gedachte in je achterhoofd?

Liefs,
Maud