zondag 18 september 2011

Too Faced Smokey Eye palette - Review & looks



Sinds kort heeft Too Faced een nieuw Smokey Eye palette. Ze hadden al zo'n palette in het assortiment, het Smoky Eyes palette (niet dezelfde naam, er ontbreekt een 'e' en er is een 's' bij de oude) enne.. nu nog één! Ik hou van smokey eyes, dus ik was zeker nieuwsgierig en begon in de Sephora enthousiast te swatchen. Dankzij mijn lieve vriend (en door een jaar ouder worden) heb ik sinds kort mijn tweede Too Faced oogschaduw palette!





De verpakking vind ik erg mooi. Typisch voor oogschaduw paletten van Too Faced ook, de vorm en het (dit keer heftig opgemaakte) oog erop. Ik vind er alles fijn aan; het formaat, de kleuren van het palette, de kleuren oogschaduw, de hoeveelheden oogschaduw.
Allemaal fijn! Alleen ben ik gewend aan spiegels in paletten, dat hebben deze niet. Terwijl ik eigenlijk het oog binnenin overbodig vind, daar had best een spiegeltje mogen zitten.





Ook zit er weer de Day, Classic en Fashion-look verdeling in. Niet dat ik me er heel erg aan ophoud, ik combineer het hoe ik wil, vind ik dit toch wel leuk. En de kleuren passen gewoon perfect bij elkaar. Op inspiratieloze momentjes is het zo gek nog niet.

En dan de swatches! Zonder basis en grotendeels één veeg.





Firefly en Cloves vind ik twee fijne, mooie kleuren. Goed gepigmenteerd en lekker neutraal. Van Up in Smoke had ik iets meer verwacht. Dit zijn twee vegen over elkaar en het nog een beetje 'mèhh'..





Bij de Classic-look is het hetzelfde als bij de Day-look. White Lie en Nice Ash geven flink veel kleur af, Smokin Hot wat minder.





Het onderste rijtje zijn mijn favorieten, de Fashion look. Smoking Jacket zou zo één van mijn nieuwe favoriete oogschaduw kleuren kunnen worden. Wauw wat vind ik die mooi! In a Flash vind ik ook super. Smolder is weer net ietsje minder, maar ik heb hier twee vegen over elkaar gedaan, hij is dus wel goed op te bouwen.


In het palette zaten nog drie kaartjes, waarop staat hoe je de kleuren voor elke look zou kunnen gebruiken. Ik ben even saai en demonstratief geweest en heb precies gedaan wat de kaartjes me opdroegen.




Day look


Classic look


Fashion look


De Fashion look vind ik persoonlijk het leukst, lekker knallend en shiny. Maar ook de andere twee vind ik wel mooi. Al ga ik toch alles door elkaar gebruiken en me niet bij de kleurtjes van een bepaalde look houden.

Ik erg blij met mijn nieuwe Too Faced palette. De kwaliteit is al met al dik in orde. De donkere kleuren zijn iets minder gepigmenteerd dan de andere, maar eigenlijk is dat niet zo erg.. extreem donkere en gepigmenteerde kleuren zijn alleen maar spannend en lastig om mee te werken. Dan bouw ik de kleur liever in een paar keer op :)

Het palette is al een tijdje verkrijgbaar bij Sephora's in Nederland. Het palette kost €32, maar dankzij 20% korting (Sephora heeft haast altijd acties) kwam het uit op ongeveer €26! Niet niks voor een palette, maar ik vind het die van Too Faced zeker waard.

Maak jij vaak smokey eyes?

Liefs,
Maud