zaterdag 10 september 2011

Tag: Wat heb je liever?


Deze tag heb ik inmiddels twee keer gekregen, van Lotte en Anne-Floortje. Dankjulliewel dames! Het is een uitdagende tag. Ik ga proberen de lastige en gemene vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Geen wenkbrauwen of een duidelijk zichtbare, zwarte snor?
Beide zijn er niet bepaald mooi mooi uit. Ik heb toen ik een jaar of 15 was eens mijn wenkbrauwen afgeschoren, met het idee ze te vervangen door dunne eyeliner streepjes. Die kreeg ik nooit recht, dus liet ik mijn pony altijd fijn over m'n hele voorhoofd hangen. Niemand die kon zien dat ik geen wenkbrauwen had. Daarvoor zou ik nu ook weer gaan dan. M'n pony over een snor hangen werkt niet..

Hele mooie gezonde perfecte nagels hebben maar nooit meer je nagels mogen lakken of zwakke ongezonde nagels die je wel mag lakken?
Da's een afschuwelijke keuze voor iemand die van nagels en nagellak houd! Maar ik ga toch voor mijn nagellak stash, dan maar geen mooie nagels. Met een kleurtje erop zie je het amper en er zijn veel producten die zwakke nagels een beetje kunnen helpen.


Lang haar tot je voeten of gemillimeterd haar?
Kort haar vind ik niet bij veel meiden van mijn leeftijd staan. Als het ze al staat, denk meestal alsnog 'met langer haar zou ze nog mooier zijn!' Geen haar is ook erg koud in de winter.. Ik denk dat extreem lang haar nog veel lastiger is dan dat ik me kan voorstellen, maar toch kies ik daarvoor.

Voor eeuwig met een smokey eye rondlopen of voor eeuwig geen oogmake-up meer gebruiken?
Ik wou dat ik elke dag de tijd en het geduld had om smokey eyes te maken! Ook kun je veel variëren met kleuren en vormen. Geen oogmake-up vind ik saai en kinderlijk uitzien. Dus smokey eyes, please!


Heel erg rode wangen of een grauw gezicht zonder kleur?
Ik heb erg rode wangen van nature, vooral in het voorjaar en de zomer. Met wat foundation krijg ik het makkelijk iets minder opvallend. Dan blijf ik liever bij wat ik heb, dan dat ik een grauw spookje word.

Geen cosmetica meer gebruiken of alleen nog maar cosmetica gebruiken dat op dieren is getest?
Ik houd van make-up en ik houd van dieren. Deze vind ik dus erg gemeen. Ik heb zeker het één en ander liggen van Rimmel, MNY en L'Oreal. Die dus op dieren testen. Maar de rest van mijn leven enkel merken supporten die dit doen? Nee. Ethisch gezien gaat mij dat te ver. Liever een kaal gezichtje en weten dat mijn geld zulke walgelijke praktijken niet steunt. Ik zou wel gelijk wimper-extensions nemen en mijn wenkbrauwen laten verven (of zelfs bij tatoeëren).

Gelige tanden met een perfect recht gebit, of scheve tanden die wel mooi wit zijn?
Mijn tanden zijn recht (niet perfect) en gelig (een beetje). Daar vind ik niets mis mee. Mag van mij nog wel iets rechter en iets geler hoor ;) Een scheef gebit vind ik heel lelijk, het leidt ook af van iemands gezicht. Als zo'n scheve tanden dan ook nog tandpasta-reclame-wit zijn vallen ze juist nog meer op. Of vooral, dan valt nog meer op hoe scheef ze staan.


Voor 1 dag op je school/werk verschijnen met een niet draagbare look, en raar opkijken als mensen er wat van zeggen of die dag zogenaamd ziek zijn.
Wat draagbaar is en wat niet is heel persoonlijk. Al zou ik best met een look op school durven te verschijnen die iedereen daar niet draagbaar zal vinden. Reacties erop vind ik meestal alleen maar leuk, dat is een aanleiding om over make-up te gaan kletsen!

Nooit meer nagellakremover mogen gebruiken (dus gewoon wachten tot je nagellak afbladderd of het er afkrabben) of iedere dag opnieuw je nagellak er af moeten halen?
Afgebladderde nagellak vind ik zo lelijk uitzien! Bovendien komen er best periodes voor waarin ik elke dag mijn nagels opnieuw lak. Dan doe ik dat dus!

Een bodylotion gebruiken die de huid ontzettend zacht, mooi en gezond maakt maar wel ontzettend stinkt, of een bodylotion gebruiken die heel lekker ruikt (waar je wel de hele dag aan zou kunnen snuiven) maar verder niet zo veel doet voor je huid?
Mijn bodylotion doet niet veel voor mijn huid, die naar mijn mening zacht en gezond genoeg is, maar ruikt heerlijk! Ik denk niet dat ik nu al eentje nodig heb die zoveel voor mijn huid doet. En als ik net onder de douche uitkom ga ik me niet insmeren met iets waardoor ik zal stinken..


Je haar in een kinky kleur verven (denk als fel roze, groen) of grijs?
Doe maar een kinky kleurtje. Grijs vind ik echt niet mooi bij jonge mensen. Daarbij bedacht ik me laatst dat ik mijn haar nooit turquoise of lila heb gehad (roze en groen wel!), naar die zou ik beide wel benieuwd zijn!

Je gezicht nooit meer scrubben of alleen nog maar je gezicht mogen scrubben met echte suiker/zout korrels?
Mijn gezicht is te gevoelig voor de meeste scrubs, maar dan hou ik toch liever de optie open om af en toe met suiker of zout te scrubben!

Een vreselijk hoerige lipliner om je mond, of uitgelopen panda ogen?
Als ik iets afschuwelijk vind is het lipliner! Zo ordinair en ja, hoerig. Panda ogen vind ik ook niet super, maar ik heb er zelf in mijn aparte periode wel eens mee rondgelopen. Nu zou ik nog steeds liever ik hokjes worden geplaatst als 'gothic' of gewoon een weirdo, dan dat mensen me zouden zien als hoerig en ordinair.


Nooit meer cosmetica kopen bij de parfumerie (Douglas, Sephora, enz) of nooit meer bij de drogist?
Nooit meer bij de drogist! Mijn favorieten merken en favorieten producten komen grotendeels uit parfumerieën. De kwaliteit is vaak toch beter, de verpakkingen mooier en luxer. En de verkoopsters in parfumerieën hebben meer verstand ervan en kunnen je beter helpen. De gedachte van geen Sephora of M.A.C. meer maakt me haast aan 't huilen!
Oh en trouwens, in Duitsland worden Essence en Catrice bij parfumerie-achtige winkels als Müller en Galeria Kaufhof verkocht ;)

De komende 1,5 jaar geen make-up meer kopen (alleen geen make-up dus, verzorging mag wel!) of je hele stash inleveren (dus ook verzorging) maar daarna direct voor 250 euro alvast wat nieuwe dingen kopen?
Ik zou voor eeuwig blijven janken als ineens mijn stash zou verdwijnen en ik er een lullige €250 voor terug zou krijgen.. Mijn stash is denk ik heel veel meer waard! Ik heb niet eens al m'n palettes opnieuw voor €250.. Nee nee, voor beautylovers is zo'n bedrag ervoor terug krijgen een aanfluiting. Hoeveel ik van shoppen houd, wat ik al heb is me meer waard!

Volgens mij heeft heel beautyblog-land deze al ingevuld toch? Zo niet, dan mag je hem zeker overnemen!

Liefs,
Maud

Bron foto's: weheartit