donderdag 22 september 2011

Review: Sleek Pout Paints



De Sleek Pout Paints zijn nu al een tijdje uit. Ik was er al direct erg nieuwsgierig naar, maar twijfelde toch nog, er wou er namelijk direct een paar. De Pout Paints zijn namelijk bedoelt om te mengen. Voor mijn verjaardag mocht ik van mijn lieve vriend wat uitzoeken en ik koos o.a. voor een aantal Pout Paints!




Pin Up, Lava, Pinkini, Cloud 9, Peek-a-Bloo

Ik koos voor vijf kleurtjes. Cloud 9 en Peek-a-Bloo lijken misschien vreemd, maar deze zijn vooral om mee te mengen. Met wit krijg je alle kleurtjes lichter en met blauwe wat donkerder. Een rode, oranje en roze leken me fijne 'basis' kleurtjes. De namen vind ik trouwens ook allemaal wel leuk :)



De tubes vind ik wel leuk uitzien, ideaal om te mixen zo natuurlijk. Ik had ze me iets groter voorgesteld. Er zit 8ml in, wat vrij veel is, aangezien je steeds maar een heel klein drupje nodig hebt.





Op de tubes staat 'Highly Pigmented Lip Stains' en dat is niet gelogen, het lijkt wel verf! Ik was erg onder de indruk. De swatches snel met een reinigingsdoekje afvegen zat er niet in, ik heb even met warm water en zeep staan boenen. Ze stainen nogal snel!


Dan volgen de lipswatches, niet allemaal even netjes, I know.. Maar het gaat even om de kleuren :)


Cloud 9


Lava


Pinkini


Pin Up


Peek-a-Bloo

Cloud 9 is in elk geval erg wit, niet iets wat ik zo op zou doen, nogal lelijk.. Maar het pigment is geweldig! Lava is precies de oranje kleur waar ik op hoopte, knallend oranje. Leuk voor Koninginnen-dag en om mooie (draagbare) oranje tinten te maken. Pinkini is fel roze, ik heb eigenlijk al jaren geen knalroze lipstick (of stain) gehad en ik heb nu de kleur weer herontdekt. Wauw! Ook hier ben ik heel blij mee. Pin Up is een klassieke rode kleur, perfect rood. Deze zou ik -net als Pinkini- ook gewoon zo dragen, prachtige kleur! Peek-a-Bloo, yes, that's blue! Heel apart om zo op m'n lippen te hebben, maar ideaal om mee te mengen natuurlijk.

En mengen heb ik er al mee gedaan! Ik heb me een avond goed geamuseerd met de Pout Paints en de vreemdste kleurtjes op mijn lippen gehad.



En nog een kleine greep uit de kleurtjes die ik er al mee gemaakt heb, wederom: niet heel netjes en de belichting was niet zo goed.



Pinkini met een beetje Peek-a-Bloo maakt een mooie fuchsia kleur, nog iets meer blauw erbij en het wordt paars.



Peek-a-Bloo en een hoop Cloud 9 erdoor maakt baby-blauw. Ik ging voor de lipstick kleur No She Didn't van Lime Crime. Ik zou deze kleur ook zeker niet snel dragen. Maar stel ik word op een ochtend wakker met de wens baby-blauwe lippen te hebben, dan is het fijn dat het mogelijk is. Of verkleedfeetjes, of -thank god for- carnaval!



Pinkini, een klein beetje Peek-a-Bloo en heel wat Cloud 9 maakt lila! Dit is misschien iets draagbaar-der dan lichtblauw, maar het is alsnog erg apart. Wel vond ik deze kleur nog best leuk geworden!




Jawel, ik maakte ook nog een kleur die gewoon honderd procent draagbaar is. Lava, een beetje Cloud 9 en een piezeltje Pin Up werden samen een lief licht koraal kleurtje. Echt iets waar ik van houd, dus deze combinatie ga ik zeker nog vaak proberen te maken!

Ik ben heel blij met mijn Pout Paints. Wat een leuke producten! Heerlijk om mee te experimenteren en spelen. En ook een handige uitbreiding voor je stash, met een paar Pout Paints kun je alle kanten uit! De kleur bijwerken lijkt misschien een probleem als je een mooi mengsel hebt gemaakt, maar dat zal niet snel nodig zijn. Ze blijven namelijk erg goed zitten! Op mijn lippen hebben ze het al een paar lange dagen tot in de namiddag gered.

Wel zijn ze niet handig om 's ochtends even snel te gebruiken, tenminste niet als je iets wilt mengen. Zelf breng ik ze op met een lippenseeltje, dus dat gaat sowieso al niet vlotjes. Door het geweldige pigment moet je ook wel voorzichtig zijn, elk foutje zie je (zie de foto's, haha)!
En bij elkaar vind ik ze toch wel prijzig. Ze kosten op de meeste webshops rond de €6,95. Ik zelf heb ze van Alice & Jo's Havesentials. De prijs los is niet zo veel, maar met één Pout Paint kun je niet mengen.. Voor een aantal meer ben je al snel heel wat kwijt. Toch vind ik ze het waard (ook al kreeg ik ze cadeau..), ik heb er al zoveel plezier mee gehad!

Wat vind jij van de Pout Paints? Iets voor jou?

Liefs,
Maud