vrijdag 16 september 2011

How to: Galaxy nails



Galaxy of space nail-art heb ik de laatste tijd veel zien verschijnen. En wat vind ik het toch mooi! Ik had al eens eerder een poging gewaagd, maar dat leek meer op modder dan op kleurrijke nevels in het universum. Nu is het me wel gelukt en heb ik ook gelijk een foto-tutorial ervan gemaakt.



Van te voren heb ik even geoefend op een nagellak-wiel. Om te zien welke kleuren ik het geschiktst vind, welke vormen etc. Ik was hier al vrij blij mee en koos welke lakjes ik op mijn nagels zou gebruiken.



Dat werd het volgende:
- Catrice Out of Space - Moonlight Express
- Essence Ballerina Backstage - Dance the Swan Lake
- Essence 50's Girls Reloaded - Ahoy
- China Glaze - Raspberry Festival
- Essence Nails in Style - Style Me Love
- Essence - Choose Me
- Orly - Lunar Eclipse
- Een dotting tool, verknipte sponsjes, een pincet en saté-prikkers



De sponsjes zijn van een kapot geknipte make-up spons, zo'n rond schijfje. De pincet gebruik ik om deze mee vast te houden.


Moonlight Express van Catrice gebruikte ik als basis. Zwart met een beetje glitter erin.



Als eerst heb ik Dance the Swan Lake erover 'gesponst', deze valt helemaal niet wit uit op de nagels, maar roze/lila-achtig! Er zijn veel lichte, sheer lakjes die zo'n effect hebben.
De truc om het er mooi op te sponzen is niet te veel lak op het sponsje doen. Beter in een paar keer opbouwen dan één keer een te dikke vlek erop. Als je naar de randjes van de universum nevel of melkweg arm werkt, verlaag de druk die je achter het sponsje zet dan een beetje, zo vagen ze mooi uit zonder harde randen.



Hier heb ik op mijn ring- en wijsvinger een beetje Essence Choose Me en Orly Lunar Eclipse erbij gesponst. Zo random-looking mogelijk, maar wel bij de roze/lila stukjes in de buurt.

Hetzelfde deed ik met Raspberry Festival en Style Me Love op de nagels van mijn pink en middelvinger. Hier vergat ik tussendoor even een foto te maken.



Met een dotting tool, saté-prikkers en het lakje Ahoy maakte ik de sterren. Het ziet er realistisch uit als ze niet té groot zijn, dat is dan ook wat ik probeerde, maar niet overal goed lukte.





En met een topcoat erover is het als altijd ineens een stuk mooier! Zelf ben ik erg blij met het resultaat. En eigenlijk was het heel makkelijk en snel gedaan. Zodra je het sponzen een beetje onder de knie hebt is het echt simpel. 

Wat vind jij van galaxy nail-art? Wel eens gemaakt?

Liefs,
Maud