maandag 22 augustus 2011

Stash: M.A.C. producten



M.A.C. is al behoorlijk wat jaren één van mijn favoriete make-up merken. Door de prijzen groeit mijn M.A.C. stash op een traag tempo. Ik had eigenlijk geen idee hoeveel ik inmiddels al had. Toen ik alles bij elkaar had vond ik het nog best veel!


Alles bij elkaar! 27 M.A.C. producten telt mijn stash. Ik vergat mijn Brush Cleanser, maar da's ook niet echt interessant. Wat me opvalt is dat ik veel poeder-producten ervan heb, die vind ik dan ook meestal super! Op de tweede plaats kwasten.



M.A.C. kwasten vind ik geweldig. Helaas zijn ze erg duur, maar ik vind ze de investering waard. Zelf heb ik een (v.l.n.r.) 150, 190, 224, 222, 239 en 214. Stuk voor stuk vind ik ze super fijn. Vooral de 224, 222 en 239 gebruik ik erg veel.



De nagellak van M.A.C. spreekt me niet zo heel erg aan. Maar deze twee aparte lakjes van de Venomous Villains collectie moest ik gewoon hebben. Met name de linker, Bad Fairy, wou ik heel graag hebben. Toen ik Formidable bij de counter zag wou ik die ook. Beide vind ik heel mooi en ze lakken ook fijn.





Virgin Silver, een Metal-X Cream shadow. Young Punk, een Mineralize oogschaduw en A Wish Come True van de Tartan Tale collectie. Virgin Silver is heel lang mijn favoriete highligter geweest. Young Punk vind ik ontzettend gaaf, zowel in het doosje als op de huid is deze erg mooi! Het printje in A Wish Come True vind ik zo lief, hierdoor gebruik ik dit mooie kleurtje helaas te weinig.





Drie gewone oogschaduws. Crème de Violet, Black Tied en Sushi Flower. De laatste was één van mijn eerste M.A.C. producten. Als oogschaduw vond ik deze kleur niet zo super, al gebruikte ik hem wel in combinatie met mijn Shadestick. Ook heb ik hem wel eens als blush gebruikt.
Black Tied vond ik redelijk teleurstellend, deze kocht ik in de tijd dat ik nog niet altijd alles swatchte voordat ik het kocht. Ik had écht diep pikzwart, met glitter, verwacht. Glitter is er, maar ik vond hem niet zwart genoeg.





Één Shadestick in Crimsonaire en twee Big Bounce cream shadows. In de kleuren My Next Indulgence (groen) en Good Fortune. Die laatste dep ik best vaak over mijn hele ooglid en laat het daarbij, dat vind ik er al vrolijk en zomers uitzien. Ook blijft die goed zitten. My Next Indulgence ziet er op mijn oogleden altijd wat vlekkerig uit, die krijg ik maar niet goed.





Het Too Dolly palette van de Hello Kitty collectie. Ik keek hier destijds heel erg naar uit! Helaas valt het pigment vies tegen! De lichtste kleur heb ik veel als highlighter gebruikt, daar is 'ie best oké voor. De donkere kleur valt volledig weg op de huid. De roze en turquoise zijn wel redelijk. Met een primer is het natuurlijk allemaal wel weer beter, maar toch had ik hier meer van verwacht.



Twee bronzers van de Surf Baby collectie. Een poeder en een Skinsheen Bronzer stick. Beide erg fijn! Ook vind ik de verpakking leuk en zomers.





Giggly, een blush van de Quite Cute collectie. Semi Precious Crystal Pink, een Mineralize Skinfinish van de Semi Precious collectie. En de bekende blush, Peachykeen. De laatste vind ik zo mooi, mijn op één na favoriete blush! Giggly vind ik zo schattig met het hartje erin. En met mijn eerste en tot nu toe enige MSF ben ik ook erg blij.





Drie glossjes. Wrong Spell van de Venomous Villains collectie. Radiant Jewels, een Dazzle Glass van de Tartan Tale collectie. En Geo Pink, een Cremesheen Glass van de Semi Precious collectie. De paars-bruine Wrong Spell draag ik te weinig, het komt niet snel voor dat ik een kleurtje niet aan (of op..) durf, maar deze is er één van. Radiant Jewels vind ik prachtig en draag ik regelmatig. Geo Pink is een nieuwe aanwinst, en hij is oranje, dus ik ga er zeker weten heel veel van houden.



Als laatst de Studio Fix Fluid foundation. Gewoon de fijnste foundation die ik ooit heb gehad. Ik heb hem onlangs voor de tweede keer gekocht. Wat ik ook zo fijn vind aan M.A.C. foundations is dat ze zoveel kleuren hebben en je goed kunnen helpen met die keuze.

Ik wil nog heel veel meer van M.A.C. Ik vind het zo'n mooi merk en ben nog nieuwsgierig naar veel producten die ik nog niet heb. Zo lijken me de Paint Pots en Fluid Lines heel fijn. Een lipstick ervan proberen staat ook hoog op mijn lijstje! Heb jij nog aanraders qua fijne M.A.C. producten of een bepaald product in een bepaalde (geweldige) kleur?

Liefs,
Maud