maandag 15 augustus 2011

Review: Sephora - Nail Patch Art stickers



Een hele tijd terug kocht ik bij de Sephora weer eens nagelstickers. Ik had zulke al eens eerder geprobeerd, van Essence, maar die bevielen totaal niet! Het is dat een verkoopster deze op had en er heel positief over was, het zag er ook goed uit. Nadat ik haar er een compliment over gaf liet ze uiteraard direct zien dat ze er te koop zijn, met verschillende leuke ontwerpen.



Wat me er direct aan opviel was de lengte, ze zijn erg lang! Dat is wel fijn, ze zullen niet snel te kort zijn voor langere nagels. Op de verpakking wordt nog meer fijns beloofd: 100% easy, 100% trendy, 100% shiny, zero drying time. Easy was nog even afwachten, over trendy verschillen de meningen. Shiny zijn ze en uiteraard hoeft een sticker niet te drogen.


Een zilver plaatje, de stickers in een aparte verpakking en een handleiding.





De handleiding is er in tientallen talen, maar geen Nederlands. Eigenlijk is het helemaal niet lastig. Ik vind zulke handleidingen het juist lastig maken, met die onoverzichtelijke plaatjes.

Je kiest als eerst welke sticker het best op welke nagel past. Er zit over de stickers nog een dun plastic laagje, haal die eraf en trek de sticker bij het grijze stukje eraf.


De sticker kun je op het zilveren plaatje doen.


Hiermee kun je de sticker best goed op je nagel 'mikken'.


Het laat makkelijk los van het zilveren plaatje. Vervolgens trek je het deel wat niet op je nagel zit over de nagelrand, hierdoor scheurt het er makkelijk vanaf.


Vage foto! Maargoed, het scheurt makkelijk en bedekt mijn hele nagel overal mooi.

Dit was inderdaad 100% easy! In tegenstelling tot mijn eerste ervaring met zulke stickers. Ze waren erg flexibel en zitten bijna allemaal zonder kreukels erop (op één wijsvinger één kreukeltje). Als je eentje verkeerd plaatst, kun je die nog makkelijk lostrekken en opnieuw plaatsen.






De stickers maken mijn nagels iets dikker dan wat nagellak meestal doet, maar ook weer niet irritant veel dikker. Zoals jullie zien bij de randjes, ik had er nog gewoon nagellak onder laten zitten.



De foto hierboven is van gisteren, zondag, en ik heb ze sinds dinsdag al op! In die tijd heb ik dagelijks gedoucht, zelfs mijn haar geverfd en nog van alles waarvan ik had verwacht dat het de stickers erger zou beschadigen. Maar ze zitten er nog alle tien op. Alleen de randjes zijn wat versleten, maar met de meeste nagellak heb je na zes dagen ook tipwear.

Ik ben heel enthousiast over deze stickers! Ze opdoen is super simpel en snel, ze blijven heel goed zitten en dit patroon vind ik erg leuk. Ze zijn zoveel beter dan de versie die ik ooit van Essence heb getest, daar betaal je dan ook wat meer voor. Ongeveer €8 voor één setje. Er zitten 16 nagelstickers in, waardoor je maar één keer een full mani ermee kunt dragen.

Ik ga er geen gewoonte van maken deze te dragen, dat is nog duurder dan mijn nagellakverslaving! Wel ga ik nog eens kijken wat voor een leuke ontwerpen er nog zijn, want voor zo af en toe vind ik ze heel leuk. Draag jij wel eens nagel stickers?

Liefs,
Maud