woensdag 31 augustus 2011

Personal: Stage jaar


Jawel, ook in het zuiden van het land is de 'zomer'vakantie tot een einde gekomen. Ik zelf studeer ook nog en moet er ook weer aan gaan geloven. Ik begin met mijn derde jaar aan de opleiding Social Work, maar dit jaar gaat er iets anders uitzien dan de voorgaande jaren!

Dit wordt namelijk het stagejaar. We moeten ik weet (nog) niet hoeveel stage-uren gaan vullen, gedurende het hele schooljaar vier dagen per week. Één dag naar school, een hoop stageverslagen en opdrachten.. Morgen wordt mijn eerste stagedag.

Eigenlijk schrijf ik dit artikel uit bezorgdheid. Afgezien van dat ik stage en werken überhaupt niet leuk vind, zijn mijn uren om een rolberoerte van te krijgen. Van 14.00u tot 22.30u/23.00u, daarvoor en erna mag ik nog een halfuur tot een uur in de auto zitten. Woehoew!

Toen ik deze tijden te horen kreeg wist ik niet wat ik moest vinden. Ik ga mijn vriend nog maar weinig zien en heb haast geen vrije tijd meer. Ja 's ochtends, maar het zal ook vermoeiend worden. Dan lig ik tot 12.00u 's middags te slapen, kan ik me klaar maken, vertrekken -stage, yay- thuiskomen, gaan slapen en dat op de repeat-knop.
Wel kan ik 's ochtends natuurlijk beter aan mijn blog werken. Als het winter wordt en ik zou van 9u tot 18u stage hebben zie ik geen spatje daglicht meer, da's ook niks. Ik moet maar goed onthouden dat een schooljaar zo om is, bovendien ga ik er (ondanks de negatieve ondertoon van dit artikel) wel met goede moed aan beginnen. Trying to look on the bright side of life!

De reden dat ik jullie hiermee lastig val: Ik hoop dat zowel mijn school/stage als mijn blog nergens onder hoeven te lijden. Maar ik krijg het veel drukker! Dat maakt me heel nerveus. Tegelijk ben ik ook benieuwd naar hoe ik het geregeld ga krijgen.. als ik het geregeld krijg!

Zit jij nog op school? Wat doe je? Hoe gaat jouw studiejaar eruit zien?

Liefs,
Maud